Kesikbaş, “Yaklaşık olarak birkaç yıldır bunu dillendiriyoruz, ama özellikle geçen haftalarda bir işçi servisi kaza yaptı. Onun öncesinde de var aslında. Ölümlü kayıpların başlaması. Burada yaşanan hem enerji kaybı, hem de zaman kaybı, müsriflikten başka bir şey değil. Bunlarla ilgili yapılacak hareketler net belli. Bugün şehir dışındakiler kendilerini Eskişehir trafiğine göre ayarlıyorlar. Bu artık Eskişehir’in problemi olmaktan çıkmış. Bölge illerin de problemi olmuş durumda. Konu ile ilgili yapılacak olan hareketler belli. Eskişehirlilerin yıllardan beri süren bir arzusu çevre yolları ile ilgili. Aslında yolu görüyorsunuz ek şeritler olarak son derece rahat yapılabilir. Bunların örnekleri İstanbul’da var. Özellikle sanayi bölgelerine mutlaka toplu taşıma ile ilgili raylı sistemler gibi çözümler arıyoruz. Banliyö olabilir. İnsanların huzur ve konforu için çok önemli. Bir diğeri birazdan devam edince, muhtemelen yarım saat önce. ESTİM, EMKO’nun girişlerinde tek şeride iniyor. Saatlerce insanlar orada da takılıyor. Bu trafik burada bitmiyor. Sanayi bölgemizin orada da tek şeride iniyor. Mutlaka o bölgede inceleme yapılması çok önemli. Bunlar büyük yatırımlar değil küçük yatırımlar gerektiren çalışmalar. Yine TEKSAN-EMKO bölgesinden Organize Sanayi Bölgesi’ne geçiş için üst geçit gerekiyor. Beş tane çözüm noktası var. Bunların peyderpey yapılması lazım. Bunları biriktirdiğiniz zaman görüntü bu oluyor. Birazdan araçlar durma noktasına gelecek. Servis de geçiyor, tır da geçiyor, özel otomobil de geçiyor. Sıkıntının temeli dediğimiz gibi hem can güvenliği, ama bunun yanında da ekonomik olarak da benzin masrafı, enerji masrafı, zaman kaybını çok yoğun olarak yaşıyoruz.” 

Editör: Haber Merkezi