112 İl Ambulans Servisi Başhekimliği ekipleri yaklaşık yüzde 60’ının asılsız olduğu çağrıların arasından acil sağlık hizmetine ihtiyaç duyan insanlara ortalama 4 dakika 6 saniyede ulaşıyor.

Eskişehir 112’nin 2019 yılı değerlendirmesinde bulunan İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Veli Görkem Pala, “Bildiğiniz gibi 112 çağrılarının geldiği bir komuta kontrol merkezimiz bulunuyor. Komuta kontrol merkezimizin en önemli problemlerinden birisi, gereksiz çağrılardır. Geçen yıl, bu anlamda 1-7 Aralık Acil Sağlık Hizmetleri Haftasında basınımızın desteğiyle bu konuda ciddi ilgi çekmiş ve halkımızda duyarlılık oluşturmaya çalışmıştık. Geçen yıla oranla bu yıl, gereksiz çağrı oranında yüzde 7 oranında bir azalma söz konusu. Ancak bu tabii ki yeterli değil. Bunun daha da azalması gerekiyor. Bu konuda kurularımızla işbirliği yaparak 2020 yılı içerisinde, gereksiz çağrı konusunda yüzde 10 daha azaltmayı düşünüyoruz. Çünkü şuanda yüzde 60 civarında gereksiz çağrımız var. Bunu çok düşürmemiz gerekiyor. Gereksiz yapılan her çağrıda, gerekli olan bir hastaya ulaşamamış oluyoruz” ifadelerini kullandı. İHA

Editör: Haber Merkezi