ESOGÜ Eğitim Fakültesi 3’üncü sınıf öğrencileri Türkiye’ye gelen sığınmacı ailelerin çocukları ile bir araya gelerek ücretsiz Türkçe eğitim verdi.

20 GÖNÜLLÜ ÖĞRENCİ

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGU) Eğitim Fakültesi 3’üncü sınıf öğrencileri, okulda verilen ‘Topluma Hizmet Uygulamaları’ dersi kapsamında sosyal bir faaliyet olarak dünyanın farklı yerlerinden Türkiye’ye gelen sığınmacı ailelerin çocukları ile bir araya gelerek ücretsiz Türkçe eğitim verdi.  ESOGÜ Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Hilmi Demiral’ın danışmanlığında yürütülen ders kapsamında devam eden bu faaliyete yaklaşık 20 öğrenci gönüllü olarak katılıyor. Eskişehir Gülay Kanatlı Ortaokulunda 25 yabancı çocuktan oluşan sınıfta haftada her gün 2 saat olmak üzere dersler veriliyor. 12 ay sürecek olan bu proje kapsamında minik öğrencilerin sosyal hayatlarında rahatlıkla Türkçe konuşabilmeleri hedefleniyor.

 TOPLUMA HİZMET ÖNEMLİ

Proje Danışmanı Hilmi Demiral, yürüttüğü faaliyetler hakkında bilgi verdi. Demiral, “Bizim 3’üncü sınıf öğrencilerinin, topluma hizmet dersi kapsamında sosyal sorumluluk projeleri yapmaları gerekiyor. Biz bu kapsamda Eskişehir’de çok yoğun olarak ikamet eden yabancı uyruklu öğrencilerle ilgilenmek istedik. Biz burada yurt dışında gelen yabancı uyruklu öğrencilerden Türkçeleri yeterli olmayanları tespit edip bunlara 12 ay boyunca, haftada dört gün, günde 2 saat olmak üzere Türkçe öğretim yapacağız. Bizim öğretmen adayı arkadaşlarımıza haftada bir saat yabancılara Türkçe nasıl öğretilir diye anlatıyoruz. Onlar da okulumuzdan aldığı izin doğrultusunda uygulamaya geliyorlar buraya. Türkçenin temel A1 seviyesindeki konuşmaları, tanışmaları, temel ihtiyaçlarının ne olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Eğer başarılı olursa İnşallah bu devam edecek” şeklinde anlattı.

TÜRKÇE KONUŞMAK BAŞKA

Hilmi Demiral, başlattığı projenin gerekliliğini ve sebebini de anlatarak, “Bizim 4’üncü sınıf öğrencilerimiz staj dersine gidiyorlar. Orada yabancı uyruklu öğrenciler 2’nci, 3’üncü, 4’üncü sınıflarda eğitim alıyorlar. Tabi sınıfta Türkçe bilmedikleri için sınıfta geride kalıyorlar genellikle. Aslında bunların ana dilleriyle konuşulduğunda çok net görülecek ki zeki çocuklar. Ama Türk dilini bilmediklerinde sınıfta entegre olamıyorlar arkadaşlarına. Ben açıkçası buradan yola çıkarak böyle bir projeye gerek duydum. Yabancı öğrencilerin Türkiye’de entegrasyonunda en önemli sorunu dil sorunu. Tabi ki devletimiz bu konuda değişik uygulamalar yapıyor. Özellikle Suriyelilere Türkçe öğretim projeleri kapsamında değişik uygulamalar yaptılar ama bu çocuklar ona çok katılamıyorlar. Biraz sokakta öğreniyorlar Türkçeyi. Tabi bu da sokak Türkçesiyle konuşmaya başladıklarında akademik anlamda ilerleyemiyorlar. Türkçe ile konuşmak, Türklerle başka bir şey, yabancı uyruklu öğrencilerle başka bir şey. Bu kapsamda biraz farkındalık oluşturabiliriz diye düşündük” diye konuştu. 

Editör: Haber Merkezi