Sokağa çıkılıp “Eskişehir’in en büyük sorunu nedir” sorusu yöneltilse, alınacak yanıt ne olur?
Ne olacağı belli…
Kesinlikle “trafik” olur.
Sorunun yöneltildiği kim olarsa olsun yanıt değişmez… Sokakta oynayan çocuklar bile aynı yanıtı verir.
Kent içi trafik, gerçekten de içinden çıkılamaz bir halde…
Doğal olarak kent gündemine de sıkça geliyor.
Son olarak gündeme getiren de Adalet ve Kalkınma Partisi Çevre Şehir ve Kültür Başkanı Cevahir Manas oldu.
Kent içi trafikle ilgili tespitleri var.
“Şehrimizin toplu taşıma araçlarından biri olarak kullanılan tramvay, tramvayların geçiş üstünlükleri ve şehir içerisinde her nokta da bulunan trafik lambaları ise çözüm yerine trafik yoğunluğunu daha bir keşmekeşlik içine sokar nitelikte.
Bu konuyla ilgili gelen söylemler şu şekilde tramvay geçişi olan bir kavşakta ışık bekliyorsunuz. Üç tramvay ardı sıra geçiyor. Tam size sıra geliyor, bu esnada dördüncü tramvayın geçişi için ışık yine kırmızıya dönüyor. Bu süreçte ancak 2 en fazla 4 araç geçme hakkına sahip olabiliyor. Tüm bu yaşananlar da şehir iç trafiğinde yığılmalara ve karışıklığa sebebiyet veriyor.”
Aktardığı tespitler böyle…
“Yanlış” var mı?
Kesinlikle yok.
Eskişehir’de yaşayan herkesin bildiği gerçekler.
Aslında eksikleri bile var.
Trafik lambaları için “akıllı sistem getirildi” falan denilmişti.
Sözde “trafik tek merkezden sürekli takip edilecek ve sinyalizasyon sitemi trafik akışına göre anında ayarlanacak” idi.
Ne gezer?
“Akıllı kavşak” olarak tanımlanan o sistem kuruldu mu?
Kuruluşu için ne kadar para harcandı?
Hepsi meçhul…
Meçhul olamayan, herkesçe bilinen bir gerçek var.
“Akıllı” denilebilecek bir kavşak yok.
Tam aksine sürücüleri çileden çıkartan kavşaklar var.
Sinyalizasyon sitemi tam anlamıyla “ömür törpüsü”…
Kim yönetiyor bilemiyoruz…
Ancak, Eskişehir trafiğini iyi bile bir ticari taksi sürücüsü yönetse, kesinlikle daha iyisini yapar.
Neyse…
 Adalet ve Kalkınma Partisi Çevre Şehir ve Kültür Başkanı Cevahir Manas tarafından aktarılan başka tespitler de var.
“Atatürk Caddesi ve Yunus Emre Caddesi üzerinde tramvay hatları olmamasına rağmen yaşanan bitmek tükenmek bilmeyen trafik yoğunluğu da dayanılmaz bir hal aldı.22 yıl öncesinde de bu şehirde aynı yol ve caddeler vardı. 
Cadde ve yollar için çözümsel bir yaklaşımla güncellenmeler ne yazık ki yapılmadı. 
Ancak araç sayısı her geçen gün katlayarak arttı. Ve bunun üzerine şehrin merkez noktalarına giren tramvay hatları bindi. 
Genel anlamda tüm bu sıkıntılara çözüm çok yönlü olmalı. Otoparklar, yeni yollar, ana bağlantı yolları, mevcudiyetteki yolların imkân dâhilinde genişletilmesi gibi çözüm odaklı yaklaşımlar sergilenmeli.”
Aktardıkları böyle…
Bunlarda “yanlış” var mı?
Kesinlikle yok.
Bunlar da Eskişehir’de yaşayan herkesin bildiği, sıkıntısını çektiği gerçekler.
Söylenecek daha çok şey var.
Ancak sözü daha fazla uzatmaya gerek yok.
Eskişehir’de büyük bir trafik sorunu yaşanıyor.
Ne yazık ki, her geçen gün de sorun büyüyor, içinden çıkılamaz bir hale geliyor.
Bu sorunun acilen masaya yatırılması ve çözüm üretilmesi gerekir.
Bunu yapması gereken belli…
Büyükşehir Belediyesi…
Başında bulunanların gerekeni yapma niyeti yok.
Her şeyden önce sorunun çözülebileceğine inanmıyorlar.
“Gökten melekler inse çözemezler” dedikleri bile oluyor.
Böylesi bir anlayış varken trafik sorunu çözülebilir mi?
Elbette ki, çözülemez…
Çözülemiyor da zaten…