Uzmanların önerilerine göre haftada en an bir kez balık tüketmek gerekiyor. Özellikle büyüme ve gelişme çağındaki çocuklar için çok faydalı olan bu besin kimi çocuklar ve hatta yetişkinler için işkence haline gelebiliyor. 

Balık kokusu ile bazen cezbedici ve bazen iştah arttırıcı olabilirken bazı damak tatları için uygun bir yiyecek olamayabiliyor. Balık umami bir tat olarak yoğun ve baskın bir aromaya sahip olduğu için kimi zaman yenmesi zor bir yemek çeşididir. Peki balık içerisinde bulunan ve vücudun ihtiyaç duyduğu omega-3 başka hangi besinlerde bulunur? İşte balık yerine yenilebilecek birkaç besin önerisi…

Kars deprem riski var mı? Kars deprem riski var mı?

Omega-3 yağ asitleri özellikle  kalp ve beyin sağlığını korumak, iltihapla savaşmak ve ruh halini iyileştirmek gibi birçok faydası olan önemli besinlerdir. Vücudumuz bu yağ asitlerini üretemediği için onları besinlerden almamız gerekir.

Balık omega-3 yağ asitleri bakımından en zengin besinlerden biridir. Ancak balık dışında da omega-3 bakımından zengin birçok besin seçeneği mevcuttur.

1 çorba kaşığı keten tohumu 2338 miligram omega-3 yağ asidi içerir. Keten tohumunu öğüterek yoğurt, yulaf ezmesi veya smoothie'lere ekleyebilirsiniz.

1 çorba kaşığı chia tohumu 2100 miligram omega-3 yağ asidi içerir. Chia tohumu da keten tohumu gibi öğütülerek veya bütün olarak tüketilebilir.

1 adet ceviz 363 miligram omega-3 yağ asidi içerir. Cevizi ara öğün olarak veya salatalarda tüketebilirsiniz.

1 porsiyon tofu, 814 mg omega-3 yağ asidi içerir. Tofu birçok farklı yemeğin içinde kullanılabilir.

1 porsiyon ıspanak, 704 miligram omega-3 yağ asidi içerir. Ispanağı çiğ olarak salatalarda veya pişmiş olarak sebze yemeği olarak tüketebilirsiniz.

1 porsiyon kırmızı mercimek, 240 miligram omega-3 yağ asidi içerir. Kırmızı mercimek çorbası veya yemeği yapabilirsiniz.

1 porsiyon kış kabağı ise 332 miligram omega-3 yağ asidi içerir. Aslında baktığımızda gün içinde tükettiğimiz şeyler içerişinde de omega-3 bulunuyor. Fakat bunu hangi miktarda tükettiğiniz önemlidir. 

Örneğin günlük alınması gereken omega-3 miktarı sağlıklı bir insan için 500-1000 miligram aralığında olabilir. Herhangi bir besinden değil de takviye ediciler ile almak istiyorsanız da mutlaka bu konuda doktorunuza başvurmanızı öneririz.