Dünyanın En İyi Lastik Markasını belirlemek aracımız yolda ne kadar güvenli gittiğini belirlemek ile aynıdır. Bu yüzden aracınıza lastik almak istediğinizde, lastik markasının ne olduğu çok önemlidir. En iyi lastik markası hangileri ve lastik seçiminde dikkat etmemiz gereken ana konuları inceleyeceğiz.
Aracınızı engebeli bir arazide veya sert bir havada sürmek zor olabilir. Lastikler yeterince iyi değilse, patlamalara veya aşınmalara maruz kalma riskini taşır. Burada, en iyi lastik şirketlerini bulmaya çalışıyorsanız, önde gelen lastik üreticilerinden bazılarını sizler için listeleyeceğiz.
En iyi otomobil lastiklerini üreten ve satan bir çok büyük lastik şirketi olmasına rağmen, bazıları düşük kaliteli, savunmasız lastiklerle kar elde etmeye çalışıyor. Bu nedenle, lastik satın alırken, size aşağıda bu en iyi 10 lastik firmasınıgöstereceğimiz saygın bir şirketten satın aldığınızdan emin olun. Hadi bir bakalım!
Dünyanın En İyi 10 Lastik Markası İçinden Listeledik
1. MICHELIN “En İyi Lastik Markası”
Dünyanın En İyi Lastik Markası sıralamasında 1.sırada Michelin var. Michelin kardeşler Edouard ve André Michelin tarafından kurulmuş ünlü bir Fransız lastik markasıdır. Türkiye de bulabilceğiniz en iyi lastik budur. Michelin lastikleri, aracınızı yakıt tasarufunda ve yola iyi bir şekilde tutanacak şekilde, kaliteli kauçuk kullanma konusunda iyi bir üne sahiptir. Ayrıca iki ünlü yarış organizasyonu olan – Le Mans ve MotoGP yarışları bu lastiğin kullanımına yıllardır devam etmekte. Yüksek süratlarda araba kullanıyorsanız mutlaka Michelin lastiklerini seçmelisiniz.
Michelin, arabalardan bisiklete, motosikletler, scooterlar ve bisikletler dahil olmak üzere, araçlar için geniş bir lastik yelpazesi sunmaktadır. Motosikletler için Michelin lastikleri dayanıklılığı, kalitesi ve performansıyla ünlüdür.
Artıları:
Lastiklerin diş ömrü garantileri vardır.
Yüksek süratlara çıkabilirsiniz.
Yol sesini aza indirirler.
Frenleme mesafesini kısaltırlar.
Yola aracın iyi tutunmasını sağlarlar.
Yüksek kmler değişimi gerekmez.
Eksileri:
Aynı segmentteki diğer rakiplerden biraz daha pahalı.
2. PIRELLI “En İyi Lastik Markası”
Pirelli, en iyi lastik firmaları listesindeki bir sonraki isim. Pirelli, 1872 yılında Giovanni Battista Pirelli tarafından Milano’da kuruldu. Günümüzde, Michelin, Bridgestone, Goodyear ve Continental markalarının hemen arkasında, dünyanın en büyük ve en eski lastik markalarından biri olarak tanınmaktadır.
Pirelli’nin ürünleri, süper otomobiller için üretilmiş yüksek performanslarıyla iyi bir üne sahiptir. Ancak, düşündüğünüz kadar maliyetli olmadığı için SUV veya sedan için bir Pirelli lastiği de satın alabilirsiniz. Ek olarak Pirelli, mükemmel bir lastik ömrü garantisine sahiptir. Pirelli’nin en büyük dezavantajı, bu markanın kamyonlar için üretim eksikliğidir.
Artıları:
Pirelli, en yüksek sırt ömrü garantisine sahiptir.
Yol sesini %60 a kadar azaltmakta.
Yakıt tasarufu yapılmasına büyük rol oynarlar.
Ağır vasıta araçlarda uzun Km esneme yapmaz.
Eksileri:
Kamyon veya tırlar için bazı ölçülerini bulmak imkansız.
3. COOPER “JİPLER İÇİN EN İYİ LASTİK MARKASI”
Otomobiller ve kamyonlar için lastik üretiminde uzmanlaşmış Amerika’dan gelen bir şirkettir. Şirketin sloganı “İki isimli lastik… şirket ve onu yapan adam”. Cooper Tire and Rubber Company, günümüzde sürücülerin ihtiyaçlarını karşılamak için üretilen mükemmel ürünler sunan ve rekabetçi bir fiyatla mükemmel performans sunan büyük bir marka portföyüne sahiptir.
Cooper markasının yanı sıra Global Cooper şirket ağı, Dick Cepek, Mickey Thompson, Avon Tyres, Starfire Roadmaster, Dean, Mastercraft gibi diğer lastik markalarını da tasarlar ve üretir.
Artıları:
İyi sırt ömrü garantisi.
Lastik ebadına göre çok sayıda performans seçeneği.
Çok uygun fiyatlar.
Genelde dağ araçlarında yola iyi tutunma sağlarlar.
Kendi seviyelerindeki lastiklere göre daha hafiftirler.
Eksileri:
İnternetten satın almak kolay değil.
Çoğu sedan lastiğinin diş ömrü garantisi yoktur.
Yol testi süresi değişir.
Yağmurlu havalarda biraz zayıf kalmaktadır.
4. GOODYEAR
1898’de Frank Seiberling tarafından kurulan Goodyear, Amerika’dan lastik üreten çok uluslu bir şirkettir. Goodyear, motosiklet lastikleri, tarım ekipmanları, hafif kamyonlar, ticari kamyonlar, otomobiller, yarış arabaları, SUV’lardan ağır toprak taşıma makineleri ve uçak lastiklerine kadar geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Bu şirket, kuruluşundan 1976 yılına kadar bisiklet lastikleri de üretti. 2017 yılında Goodyear, Continental, Michelin ve Bridgestone ile birlikte dünyada lastik üreten dört lider şirketten biri olarak değerlendirildi.
Goodyear’ı diğer rakiplerinden farklı kılan bir başka şey de müşterilerin lastikleri doğrudan Goodyear şirketinden satın alabilmesi ve bu lastikleri evlerine ücretsiz olarak teslim ettirebilmesidir.
Artıları:
Evinize kadar ücretsiz kargo.
Yol sesini tamamen alır.
Yağmurlu havalarda iyi tutunma sağlar.
Eski araçlarda rot ayarı bozuk olmasına rağmen yolu iyi kavrar.
Daha yüksek ortalama sırt ömrü garantisi.
Her lastik boyutu için birçok seçenek.
Eksileri:
Çoğu kış lastiğinin diş ömrü garantisi yoktur.
Bazı ölçüler üretilmemektedir.
Çoğu lastik markasından daha pahalı.
5. CONTİNENTAL “Dünyanın En İyi Lastik Markası”
Continental, Almanya da en iyi lastik üretim şirketidir. Continental ürünleri, Michelin, Bridgestone ve Goodyear’ın hemen arkasında yer alıyor. Yine de Continental, eksiksiz bir orijinal ve yedek lastikler üretmektedir. Yüksek kaliteli lastik, üç unsurla uyumlu bir şekilde birleştirilmiştir: güvenlik, yakıt tasarrufu ve çevre dostu. Lastiklere ek olarak, şirket aynı zamanda iç mekan elektroniği, otomotiv güvenliği, fren sistemleri ve diğer araç bileşenlerinin önde gelen otomotiv tedarikçisidir. ABD lastik operasyonlarının genel merkezi Lancaster County, SC’de bulunmaktadır. Şirket, General ve Continental lastik markalarının satışını yapmaktadır.
Artıları:
65 günlük yol testi.
Kauçuk yapısı uzun yıllar aynı kalabilir.
Yol sesini %70 e kadar azaltır.
Yakıt tasarufu yapmanızı sağlar.
Yağmurlu havalarda aracı daha kontrollü ilerletmenizi sağlar.
Eksileri:
Lastik boyutu başına birkaç performans seçeneği sunar.
6. DUNLOP
Dunlop, John Boyd Dunlop tarafından kurulan 18. yüzyılın sonlarından bu yana İngiltere’de uzun bir geçmişe sahip ünlü bir lastik markasıdır.
120 yılı aşkın asfalt deneyimi için, Dunlop’un öncü yenilikleri, sportif lastik serisindeki olağanüstü başarı ile birleştiğinde, markayı oluşturdu ve her yerde sürücü ve otomobil tutkunlarının ilk tercihi oldu. Yılların tecrübesiyle Dunlop, lastik endüstrisinde yeni teknoloji yaratma ve uygulama konusunda ön saflarda yer alıyor ve yol yüzeyi hissini artıran ve sürücüye rahatlık hissi veren yeni ve yenilikçi özellikler sunuyor. Dunlop lastikleri her zaman Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche, Chrysler, TVR, Toyota, Mitsubishi, Honda, Suzuki, Nissan, Isuzu gibi birçok önde gelen otomobil üreticisinin standartlarını karşılar. GM Daewoo, Huyndai, Kia, Mazda…
Artıları:
Uygun fiyatlı olması.
Bir çok ölçü seçeneğinin bulunması.
Eksileri:
Çoğu zaman, diğer rakiplerin seçenekleriyle karşılaştırılabilir aynı kalitede ısı transferi sağlayamaz.
7. BFGOODRICH
BFGoodrich, çeşitli yarışmalara katıldı ve Baja California Yarışması’nda 28 final galibiyeti ve Paris-Dakar Rallisi’nde 13 galibiyetle başarıya ulaştı. Aynı zamanda Dünya Ralli Şampiyonası’nın 2006 ve 2007 sezonları için lastik tedarikçisidir.
1990 yılında BFGoodrich, Michelin tarafından satın alındı.
Artıları:
Sırt garantilerinde ortalamanın üzerinde kilometre performansıyla rekabetçi fiyat
Eksileri:
Performans seçenekleri çok sınırlıdır
8. BRİDGESTONE “EN İYİ LASTİK MARKASI”
Bridgestone, 1931 yılında Shojiro Ishibashi tarafından kurulmuştur ve şirket, otomobil ve kamyon parçaları üretiminde uzmanlaşmıştır.
Pazardaki Avrupa ve Kuzey Amerika teknolojisine dayalı olarak geliştirilen diğer ürünlerle karşılaştırmak için Bridgestone, Japon teknolojisini kullanarak bağımsız olarak lastik üretmeye odaklanıyor. Şirket başlangıçta teknoloji, üretim ve satış anlamında birçok zorlukla karşı karşıya kaldı. Sonunda şirket, adım adım aşarak, günümüzde yurt içi ve yurt dışı pazarda birçok başarıya imza atmıştır.
2005 yılı itibariyle şirketin 24 ülkede 141 üretim tesisi vardır. Bu şirket, 2017 yılı itibarıyla dünyanın en yüksek puan alan lastik markaları listesinde ilk 1’de yer almaktadır.
Artıları:
Kamyon ve SUV lastikleri iyi diş ömrü garantilerine sahiptir
Eksileri:
Diğer rakiplerden biraz pahalı
9. YOKOHAMA “LASTİKTE KONFOR ARAYANLAR İÇİN
Yokohama, 1917’de kurulmuş ünlü bir Japon lastik markasıdır.
1969’da Yokohama, faaliyetlerini Amerika Birleşik Devletleri’ne genişletti.
Yokohama, 2015-16 sezonundan Premier Lig kulübü Chelsea’nin ana sponsoru oldu. Yokohama, IMSA GT3 Cup Challenge, World Championship ve Super Formula of Japan’ın resmi lastik tedarikçisidir.
Artıları:
Dönerken örümcek ipeği kadar yapışkan.
Frenleme mesafesi gerçekten çok iyi.
Düz giderken ipek kadar pürüzsüz.
Eksileri:
Isı dağılımı bir sorun olabilir.
10. HANKOOK “KONFOR ARAYANLAR İÇİN EN İYİ LASTİK MARKASI”
Hankook, 1941 yılında Chosun Tire Company olarak kurulan Koreli en iyi lastik şirketidir. 1953 yılında şirketin adı Hankook Tire Company olarak değiştirildi
Küresel bir üne sahip olan Hankook Lastikleri, yarış lastikleri, binek otomobiller, hafif kamyonlar, kamyonlar ve otobüsler gibi ürünlerle dünya çapında büyümüştür. Şirket bugün, Benz, BMW, Audi gibi uluslararası markaların ve dünyada otomobil üreten ve üreten birçok fabrikanın lastik tedarikçisidir. Akü işi, alaşımlı jant ve fren balatalarının yanı sıra yıllık üretim kapasitesi 50 milyon lastiktir.
Hankook lastikleri 180’den fazla ülkede mevcuttur.
Bu nedenle, ne zaman birisi en iyi otomobil lastiklerini satan en iyi lastik şirketlerini öğrenmek isterse, cevabı zaten bildiğinizi umuyoruz.
Artıları:
Sedan boyutlu lastikler için iyi seçenekler.
Fiyatları genelde uygun.
Eksileri:
Sırt ömrü garantilerinin çoğu perakende ortakları tarafından şart koşulmaktadır.
Bulunması biraz zor olabilir.
Eğer siz bu lastiklerden birini test etme imkanı bulduysanız yorumlarda en sessiz ve yumuşak lastik hangisi? Belirtebilir ve diğer alıcılara katkı sağlayabilirsiniz.
Lastik sert mi yumuşak mı?
Lastiğin sertliğini tabanının ne kadar esnediğinden anlayabilirsiniz.
Hangi lastik daha az ses yapar?
Yeni alınan lastikler genelde ilk kullanımda biraz ses yapabilir ancak 1 aylık süre içerisinde eskilere göre daha sessiz olacaktır. Eğer hangi lastik markası sessiz diyorsanız listemizin 1.sırasındaki markasını size öneriyoruz.
Lastiğin iyi olduğunu nasıl anlarız?
Lastiğin iyi veya kötü olduğunu anlamak için genellikle dişlerine bakarız. Ancak durum sadece bundan ibaret değil lastik kenarlarında aşınmalara bakılmalı. Ayrıca üretim tarihinin eski olmaması gereklidir.
Bir lastiğin ömrü ne kadardır?
Dört mevsim lastikler için ortalama 2 ile 3 sene ömür verilir. Ancak lastik kullanımı tamamen kullanıcının sürüşü ile ilgilidir. Eğer bir sürücü düzgün bir otomobil kullanıyorsa lastiğin ömrünü 6 seneye kadar çıkartabilir.
Motor Destek Ekibi Hangi Lastikleri Öneriyor?
Biz Motor Destek ekibi olarak sizlere Michelin Lastiklerini öneriyoruz. Latikler arabanızın yer ile temas eden tek parçasıdır. Bu yüzden güvenli bir sürüş için kaliteli lastik seçimi önemlidir.
Performans Özellikleri çok iyi ancak fiyat olarak bizi biraz üzen bu lastikleri umarım ki günümüz Türkiye Şartlarında alabilir ve kullanabilirsiniz. Bu arada lastik seçiminde ebat ve boy oranına dikkat etmelisiniz. Lastiklerin çoğunda çıkabilceği max Hız bile yazar. Bu aşınma kurallarına dikkat ederseniz çok uzun süre lastik sorunu yaşamazsınız.
Binek Araçlarda Lastik Ömrü Kaç Km'dir? En Az Diş Derinliği Kaç Olmalıdır?
Aracın yükünü taşıyan ve hızını ayarlayan lastiklerin düzenli olarak kontrolden geçmesi çok önemlidir. Özellikle binek araçların lastikleri satın alındığı andan itibaren Ömür süresi mutlaka bilinmeli ve unutulmamalıdır. Daha sağlıklı ve güvenli bir yolculuk yapılabilmesi için bakımın yanı sıra, zamanı geldiğinde değiştirilmesi önemlidir.
Binek Araçlarda Lastik Ömrü Kaç Km'dir?
Binek araçlarda lastik ömrü için net bir rakam bulunmamaktadır. Ancak kullanılmaya başladığı andan itibaren ortalama 4 ila 8 yıllık bir ömrü bulunduğunu dile getirmek mümkün. Tabii bu süre lastiğin korunma şartları ve kullanımı ile beraber bakımına bağlı olarak farklılık gösterebilir.
Rutubet ve nem, ısı ve basınç gibi daha birçok değişik faktör binek araçlardaki lastik ömrünü etkileyebilmektedir. Lastik ömrü aynı zamanda kilometre bazında ele alınmakta ve buna göre hesaplanmaktadır. Tabii lastik ömrünün kaç kilometre olduğu ise yine yukarıda verilen birçok etmene bağlı olarak değişkenlik göstermektedir.
Belirlenmiş olan koşullarda binek araçların lastiklerinin kullanılması, herhangi bir darbe almamış olmasıyla 50 bin ila 80 bin kilometre arasında lastik ömründen bahsetmek mümkün. Tabii bu durum lastiğin diş derinliği, plastik şeritlerinin durumu ve kullanımı noktasında da değişkenlik gösterebilmektedir. Bu doğrultuda yasal olarak yönetmeliklere göre bir lastiğin diş derinliği en az 1,6 mm olmalıdır. Kullanım ile beraber birçok değişik faktör ve hava koşulları eşliğinde, ele alınan kriterler neticesinde lastik ömrü bu süreyi kapsar.
Yaz Lastiği Önerisi İçin Araştırılması Gereken Kriterler
Araç sahipleri yazlık lastik alırken bazı kriterlere dikkat etmelidir. Kuru ve ıslak zeminde yol tutuşu, konfor, yakıt tüketimi en önemli kriterlerdir. Aşınma, dış ses alma ve kullanım ömrü bakılması gereken diğer kriterlerdir. Yaz lastiği önerisi almak isteyenler bu kategorilerde başarılı olmuş lastikleri tercih etmelidir. Belirtilen kriterlerde hangi lastik markasının başarılı olduğunu görmek için ADAC testlerine bakılabilir.
Farklı kategorilerde yapılan testler neticesinde sürücüler araçlarına en iyi yazlık lastiği seçebilirler. Araç firmasının tavsiye ettiği ebat, coğrafi şartlar, lastiğin üretim tarihi önemli hususlardandır. Bunun yanında lastik markalarının üretmiş olduğu modellerde farklı performanslar göstermektedir. Lastik alınırken markaların sunduğu model seçimine dikkat edilmelidir. İstenilen performans türüne göre model seçimi yapılabilir. Son olarak fiyat/performans değerlendirmesi yapılarak uygun marka ve model seçilmelidir.
Lastik Üretim Yılı Nasıl Anlaşılır?
Son yıllarda ikinci el lastik satışları da patlama yapmıştır. Bunun ana nedeni lastik fiyatlarının yüksekliği olarak söylenebilir. Aynı zamanda lastiklerin ikinci el olarak satın alınması aşamasında lastiğin işe yarar olup olmadığını bilmek gerekir. Bunun dışında sıfır lastik alırken de yine tarihine bakmak gerekir. Sıfır lastiklerin bir kısmı depoda beklediği için üretiminin üzerinden birkaç yıl geçmiş olabilir.
Lastiğin Kullanımı Nasıl Anlaşılır?
Lastiklerin üretim tarihleri lastik üzerinde yazar. Fakat bizim bildiğimiz gibi gün, ay, yıl şeklinde yazmaz. Örneğin 2018 yılının 30. Haftasında üretilen bir lastiğin üzerinde 3018 yazar. Yani üretildiği hafta sayısının yanı sıra üretildiği yılın son iki rakamı eklenerek 4 rakamlı bir sayı elde edilir. Lastiklerde bu tür değerlere bakarak ne zaman üretildiğini öğrenebilirsiniz.
Bunun yanında lastiklerin üretimi aşamasında aynı zamanda son kullanımı da önemlidir. Son kullanım tarihi ortalama olarak üretim tarihi üzerinden 4 yıldır. Üretim tarihinden sonra yaklaşık olarak 4 yıl geçen lastiklerin kullanım ömrü dolmuş olur. Bunun yanında doğru saklanmaz ise bu sürenin daha da azalmış olması mümkündür. Bu nedenle lastik alırken kampanyalara daha dikkatli yaklaşmak gerekir.
Lastik Kullanım Ömrü
Lastiklerin kullanım ömrü genel olarak 4 yıl olmakla birlikte, bunun yanında arabanın kendi şartlarına bağlı olarak bu sürenin değişiklik göstermesi mümkündür. Aynı zamanda bazı lastikler stokta olumsuz koşullar altında beklediği için kullanım ömrü azalır.
Son yıllarda çeşitli kampanyalar ile lastik stoklarının eritilmesi amaçlanır. Aynı zamanda bu tür kampanyalarda stoklarda bekleyen ürünlerin satışı sağlandığından dolayı üretim tarihini kontrol etmenizde fayda vardır. Aynı zamanda ürünün kullanımı aşamasında bu tür detayların yanı sıra ürünün dış görünümüne bakarak da doğru karar verebilirsiniz.
Türkiye'de en iyi lastik hangisi?Lassa: %27,2. Petlas: %24,1. Bridgestone: %20,4.Bir lastiğin ömrü ne kadardır?
Maksimum 10 yıl
Lastiklerin raf ömrü üretim tarihinden itibaren on yıldır. Diyelim ki bir lastik üretim tarihinden itibaren onuncu yılını doldurdu fakat hala kullanılabilir durumda görünüyor ve hatta diş derinliği 1,6 mm'ye kadar aşınmamış durumda.
Kış lastiği hangi araçlara zorunlu
KIŞ LASTİĞİ NE ZAMAN TAKILIR?
MADDE 5 – (1) Ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın, şehirlerarası karayollarında yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan taşıtlarda her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kalan dört aylık dönemde kış lastiği kullanılması zorunludur.
Şehirlerarası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlar için kış lastiği uygulaması, her yıl olduğu gibi bu yıl da 1 Aralık 2021 tarihinde başlayıp 1 Nisan 2022 tarihinde sona erecektir. Kurala uymayan araçların sürücülerine 835 TL ceza kesilecek.
KIŞ LASTİĞİ HANGİ ARAÇLARA ZORUNLU 2021?
Yük ve yolcu taşımacılığı yapanlar dışındaki hususi araçlar için uygulama zorunlu değil ancak can ve mal güvenliğiyle sorunsuz seyahat için kış şartlarında tüm araçlarda kış lastiği kullanılması gerekiyor. Ticari araçlar için ise zorunlu.
Söz konusu uygulamayla kış şartlarına göre önlemini almayan, kış lastiği olmayan araçların yolu kapatması ve insanların mağduriyete uğraması önlenmeye çalışılıyor.
Resmi Gazete'de kış lastiği zorunluluğuna yönelik verilen bilgilere göre, Kamyon, çekici, tanker ve otobüs türü araçların tahrikli dingilleri üzerindeki tüm lastiklerinin kamyonet, minibüs ve otomobillerin tüm lastiklerinin ayrıca seyir esnasında değiştirilmek zorunda kalınan lastiklerin yerine takılacak lastiklerin kış lastiği olması zorunludur.
En iyi kış lastiği hangisi?1. 2019 ve 2018 yılı en iyi kış lastiği, yapılan testlerin çoğunda aldıkları birincilikler ile GoodYear UltraGrip Performance+ ve Continental WinterContact TS 860 oluyor.10 yıllık lastik kullanılır mı? Lastikler satın alınırken JATMA'nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir. Lastik ömrünün bittiği nasıl anlaşılır? Lastiğinizdeki çukurlara diklemesine yerleştirin. 1 lira veya 50 kuruşun dışındaki altın renkli kaplama 3-4 milimetre civarındadır. Eğer ki paranın dışındaki bu altın halkayı görebiliyorsanız lastiğinizin değişim zamanı gelmiştir. En sessiz yaz lastiği hangisi? En sessiz yaz lastiği modelleri arasında Falken Ziex ZE 310 Ecorun ses seviyesi 68 desibel, Nokian Wetproof ve Fulda SportControl ise 68 desibel ses seviyesi ile tercih edilen en sessiz lastik çeşitleri arasında yer alır.4 mevsim lastik mi yaz lastiği mi? Dört mevsim lastikleri, sıcak havada iyi performans gösterirler ama yaz lastiklerinden daha az yol tutarlar ve direksiyon, fren ve viraj alma yetenekleri daha düşüktür. ... Dört mevsim lastikleri, kış şartlarında çekiş gücü sağlarlar ama sert kış şartlarında kullanılacak en iyi lastikler değildir. Tel kırmış lastik nasıl anlaşılır? Yanakta kabarma olmaz. Yere temas eden yüzey içerisinden tel kırılır. Sert kasis ve kaldırıma çıkmalarda kırılmış olabilir. Lastik atlama yapıyormuşçasına his verir ve direksiyonda çekme ve titreme yapar. Değişmesinde fayda vardır. Tabanı bozuk lastik nasıl anlaşılır? Uzun süre (birkaç ay) kullanmadığınız aracınızın direksiyon başına geçtiğinizde ilk birkaç kilometre boyunca direksiyonda geçici bir titreme hissi varsa lastiklerinizin tabanı bozulmuş olabilir. Uzun süre park halinde kalan araçlarda oluşan bu şekil bozukluğu genelde geçicidir ancak kimi zaman kalıcı hale de gelebilir. Lastikler kaç mm de değişir? Lastik Diş Derinliği Kaç mm Olmalı? Yasal aşınma sınırı T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından “Araç Muayene İstasyonlarının Açılması, İşletilmesi ve Araç Muayenesi Hakkında Yönetmelik” ile belirtilmektedir. Bu yönetmeliğe göre lastik diş derinliği en az 1,6 mm olmalıdır. Kış lastiği ne kadar kullanılır? Kış Lastiğinin Ömrü Kaç Yıldır? Kış lastiğinin ömrü, kullanıma ve markaların kalitesine göre değişiklik gösterir. Kullanım ömürleri genellikle 5 yıldır. Ülkemizdeki kış lastiği diş derinliği için yasal limit ise 1.6 mm'dir. Lastik atlama sorunu nedir?
Çukura sert düştüyseniz ya da düşük havalı lastik ile uzun yol giderseniz bu sorunlar olabilir. Atlama yapan lastik düzgün balans tutmaz bu yüzden lastiğe birazcık daha balans tutması için atlama yapan yeri jantın üzerinde döndürüp hafif ya da ağır olan tarafına denk getirmeye çalışırlar. Lastiğin iyi olup olmadığı nasıl anlaşılır? İyi bir otomobil lastiği, hem yumuşak, hem de uzun kilometre yol yapabilecek kadar sert olması gerekmektedir. Yani bu iki değeri yakalaması, istenilen özellikler arasındadır. Fazla yumuşak lastiğin ve gereğinden fazla sert lastiğin sürtünme yani yol tutuş özelliği düşüktür. Kar lastiği sürekli kullanılır mı? Kış lastiklerini yaz aylarında kullanmaya devam etmekle kâr değil zarar ediyorsunuz. ... Kış lastikleri deseni ve kullanılan sırt karışımının özelliğinden dolayı yaz lastiklerine oranla daha fazla ses çıkartır. - Kuru zeminde hızlı alınan virajlarda savrulma hatta takla atma riski ortaya çıkar. Kış lastikleri kaç dereceye kadar kullanılır? Hava sıcaklığı, 7°C'nin altına düştüğünde, standart lastikte kullanılan karışımlar sertleşerek tutunma özelliklerinin bir kısmını kaybederler. Bu yüzden kış lastiklerini sadece kar yağdığında değil, hava sıcaklığı 7°C'nin altına düştüğü andan itibaren kullanmamız gerekmektedir.