Genel Merkez Tüketici Adaleti Komisyonu Başkanı Av. Hayri Eryılmaz konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı,
“Kredi kartıyla yapılan harcamalarda tüketicilerden komisyon ücreti alındığı ilişkin şikayetler artarak devam etmektedir.Bu listede Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin toplu taşımadaki şirketi Estram da yer almakta; banka/kredi kartları üzerinden yapılacak bakiye yüklemelerinde veya kredi kartıyla yapılacak binişlerde alınan komisyonlarla tüketicilerimiz adeta cezalandırılmakta,haksız uygulamaya maruz bırakılmaktadır.
Bu haksız uygulamalar karşısında Eskişehirli tüketicinin Tüketici Hakem Heyetine yapmış olduğu başvuru sonuçlanmıştır.
Tüketici Hakem Heyeti’ne yapılan bir başvuruda tüketicimiz ;“Fiziksel Eskart’ına her yükleme işleminde “hizmet bedeli” kesildiği,bu bedelin haksız olduğundan dolayı,haksız alınan bu ücretin iadesini talep etmiştir. Tüketici Hakem Heyeti tüketicimizin başvurusunu kabul etmiş,EBB -Estram’ın aldığı haksız komisyon ücretinin iadesine karar vermiştir. EBB Online EsKart Bakiye yükleme işlemlerinden ve kredi kartıyla binişlerde aldığı hizmet bedellerine/kart komisyonlarına derhal son vermelidir”