Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, 18-24 Haziran 2026 tarihlerini kapsayan haftalık gıda denetim raporunu açıkladı. Kent genelinde gerçekleştirilen denetimlerde yüzlerce işletme kontrol edilirken, kurallara uymayan işletmelere idari yaptırım uygulandı.

Bir haftalık süreçte toplam 297 risk esaslı gıda ve yem işletmesi denetlendi. Denetimler kapsamında 13 numune alınırken, 35 ithalat ve 169 ihracat işlemi gerçekleştirildi.

Yapılan kontroller sonucunda mevzuata aykırı faaliyet gösterdiği belirlenen işletmelere yönelik 5 idari yaptırım uygulanırken, toplam 528 bin 379 lira para cezası kesildi.

Öte yandan, denetimler kapsamında 2 ürün için imha kararı verildi, 2 ürünün ise toplatılmasına karar verildi.

Kaynak: Haber Merkezi