Trafik yükü artıyor, çözüm yine yokrabia şahin
Eke, mevcut çevre yolunun artık kentin trafik yoğunluğunu kaldırmaktan çok uzak olduğunu vurguladı. Özellikle Organize Sanayi Bölgesi trafiğinin, şehirlerarası geçişlerle birleşmesi sonucu, sabah ve akşam saatlerinde yüzlerce çalışanın uzun süre yolda kaldığını belirtti. “Mevcut çevre yolu kesinlikle hiçbir şekilde trafiği kaldırmıyor” diyen Eke, durumun çalışanlar için adeta günlük bir çileye dönüştüğünü söyledi.
“Söz verildi, tarihler açıklandı… ama yol hâlâ yok”
Eke, çevre yolu ile ilgili 20 yıla yayılan vaatleri yıllarıyla birlikte yeniden hatırlattı:
• 2007 – Bakan Faruk Nafiz Özak, Güney Çevre Yolu projesinin bitip ihale edileceğini duyurdu.
• 2014 – AK Parti Milletvekili Salih Koca, Kuzey Çevre Yolu çalışmalarının tamamlandığını açıkladı.
• 2019 – Büyükşehir Belediye Başkan adayı Burhan Sakallı, göreve gelirse her iki çevre yolunun ilk 5 yılda tamamlanacağını söyledi. Aynı yıl CİMER’den “çalışmalar sürüyor” yanıtı geldi.
• 2020 – Bakan Adil Karaismailoğlu, Güney Çevre Yolu için “müjde” verdi.
• 2023 – Milletvekili Ayşen Gürcan, çevre yolunun Ankara-Bursa Otoyolu’na bağlanacağını ifade etti.
• 2024 – Nebi Hatipoğlu, çevre yollarının yapılacağını açıkladı.
• 2025 – Bakan Abdulkadir Uraloğlu, “Yatırım programına alacağız” dedi.
Eke, tüm bu açıklamaların ardından çevre yolunda somut bir ilerleme olmadığını belirterek sürecin “sürekli ertelenen bir vaatler dizisi” haline geldiğini söyledi.
“Eskişehir neden bekletiliyor?”
Konuşmasının sonunda Eke, tartışmayı şu dikkat çekici soru ile noktaladı: “Eskişehir’in en büyük ihtiyacı olan çevre yolu, Eskişehirliler CHP’ye oy verdiği için mi ısrarla yapılmıyor? Eğer öyleyse açıkça söylensin.”





