Dokuzlar konuyla ilgili şu açıklamada bulundu, “Sigorta Ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) 04Eylül2024 Çarşamba Günü Ankara’da,28.Tüketici Konseyinde yaptığı sunuma göre; Sürücülerin araçlarına ilişkin zorunlu mali trafik sigortası zorunluluğu trafik kazalarında mağduriyetin önlenmesi adına tüm araç sahiplerinin zorunlu trafik sigortalarını yaptırmaları zorunludur. 2024 yılı zorunlu trafik sigortası maddi teminat limiti (araç onarım ve değer kaybı)200.000TL(İkiyüzbinTL) Bedeni teminat limiti ise;1.800.000TL (BirmilyonselizyüzbinTL.dir.)
Trafik kazalarında oluşabilecek zararların ödenmesi amacıyla; sürücülerin ve dolayısıyla tüketicilerin zorunlu mali trafik sigortasını yaptırması gereklidir.
Mevcut durumda araç bedellerinde ki artış nedeniyle zorunlu mali trafik sigortasındaki maddi teminat limitlerin yetersiz kalma ihtimaline karşı zararın tamamının karşılanabilmesi adına ihtiyari mali mesuliyet poliçeleri ile ek teminat limiti de alınabilir.
Hasar danışmanlık şirketlerinin trafik kazalarında oluşan zararlara ilişkin yürüttüğü faaliyetler: Trafik kazaları sonrası tüketicilere bir şekilde ulaşan “hasar aracıları” konusunda tüketicilerin temkinli –tedbirli yaklaşması önemlidir”
Kaza sonrası tazminatın talebi için hukuki bir sürece gerek yok
Dokuzlar şöyle devam etti, “Kaza sonrası tazminatın talebi için hukuki bir sürece gerek yoktur.
Hak sahiplerinin sigorta şirketine başvurusu sonrası mevzuatıSigorta Ve Özel Emeklilik Düzenleme Ve Denetleme Kurumu (SEDDK)tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde hasar ödeme süreçleri yürütülmektedir. Başvurunun doğrudan hak sahibi tarafından yapılması ile hasar aracıları tarafından yapılması arasında bir fark bulunmamaktadır,dolayısıyla talebin öncelikle sigorta şirketine iletilmesi; uyuşmazlık durumunda ise yargı yollarına başvurulması vatandaşlarımızın tazminata daha hızlı ulaşabilmeleri için önemlidir”