Mart ayının ikinci yarısında, deyim yerindeyse “Eskişehir’i ayağa kaldıran” bir olay var.
Hasan Polatkan Havalimanı’nın yolcu taşımacılığına kapatılması…
Karar, Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından alınıp özel hava yolu şirketlerine iletildi.
Bu “Eskişehir’e büyük haksızlık” anlamı taşıyan bir uygulama…
Gazeteniz ŞEHİR tarafından kamuoyuna duyuruldu.
Sonrası da malum…
Büyük tepki oluştu.
Sonunda Adalet ve Kalkınma Partisi’nin “ağır topları” devreye girdi.
Adalet ve Kalkınma Partisi Eskişehir Milletvekilleri Nabi Avcı ve Emine Nur Günay, Milliyetçi Hareket Partisi Eskişehir Milletvekili Metin Nurullah Sazak ile Adalet ve Kalkınma Partisi MKYK Üyesi Burhan Sakallı ve İl Başkanı Zihni Çalışkan’dan oluşan bir heyet, Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile bir görüşme yaptı.
Görüşme sonrasında, görüşmeye katılanlar tarafından yapılan sosyal medya paylaşımları ile “Hasan Polatkan Havalimanı kapatılmayacak, seferler aynen devam edecek” duyurusu yapıldı.
Adalet ve Kalkınma Partisi Milletvekili Nabi Avcı, dün yaptığı basın toplantısında da “Ulaştırma Bakanı ile yaptığımız görüşmede sadece uçuşların devam etmesi meselesi değil, aynı zamanda buranın teknik altyapısının da donanımının da mevzuatının da daha da güncellenmesi konusunda bir mutabakat sağlandı. Dolayısıyla Eskişehirliler açısından bu konu en olumlu bir şekilde çözümlenmiş oldu” dedi.
Daha önce ve dün söylenilenler böyle…
“Kaybedilen eşeğin bulunması” gibi de olsa Eskişehir açısından olumlu bir gelişme…
Kamuoyunda memnuniyet yarattı.
“Emeği geçenlere teşekkür” falan da edildi.
Ne yazık ki, gerçeğin çok farklı olduğu ortaya çıktı.
“Sorun en olumlu bir şekilde çözülmüş” değil…
Evet… Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı yolcu taşımacılığına kapatılmıyor.
Uçak seferleri yapılacak ama…
İşin “Aması” var.
Hasan Polatkan Havalimanı için özel hava yolu şirketlerine tanınan sefer yapma olanağı son derece sınırlı.
Yaz aylarında haftada 35 sefer yapılan Hasan Polatkan Havalimanı’nı için izin verilen haftalık sefer sayısı, yalnızca 4…
Eskişehir’e 4 ayrı hava yolu şirket sefer düzenliyor.
Doğal olarak şirket başına yalnızca 1 sefer düşüyor.
Kütahya Altıntaş Havalimanı için belirlenen sefer sayısı ise Eskişehir’den kat be kat fazla…
Bunun anlamı açık…
Eskişehir’e yapılan uçak seferleri Kütahya Zafer Havalimanı’na kaydırılıyor.
Özel hava yolu şirketleri de Zafer Havalimanı’na sefer yapmaya zorlanıyor.
Özel hava yolu şirketleri bu uygulamaya yine itiraz ediyor.
Ama dinleyen kim?
Bu tavır üzerine, hava yolu şirketlerinden bazıları “sefer yapmama” kararı alıyor.
Söylenilenler doğru ise 2 şirket hattan çekilmiş durumda…
Ankara’dan paylaşılıp Eskişehir’de yinelenen “konu un uygun şekilde çözülmüştür” duyurusundan sonra ortaya çıkan gerçek bu…
“Sorunun en uygun şekilde çözülmesi” şöyle dursun çözülmüşlüğü yok.
Yapılan işin anlamı belli…
Brüksel-Eskişehir hattında karşılıklı olarak yapılan ve Eskişehir ekonomisine büyük katkı sağlayan uçak seferleri Kütahya Altıntaş’taki Zafer Havalimanı’na kaydırılıyor… Hasan Polatkan Havalimanı’na da göstermelik sefer konularak Eskişehir’e “sus payı” verilmiş oluyor.
Eskişehir’e “reva görülen” bu…
Susulacak, daha açık bir anlatımla da sineye çekilecek bir yanı yok.
Merak ettiğimiz bir şey daha var.
Ulaştırma Bakanı ile yapılan görüşmeye katılanlar, görüşme sonunda “mutabakat sağlandı, konu en uygun şekilde çözüldü” diyenler, ortaya çıkan bu gerçeği biliyorlar mıydı yoksa şimdi mi öğrendiler?
Biliyorlarsa, neden kamuoyuna açıklamadılar?
Yeni öğrendilerse şimdi ne yapmayı düşünüyorlar?