Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, “Eskişehir-Afyon-Antalya hattındaki proje çalışmalarımız da devam etmekte” açıklamasını yapmış.  Elbette yolları yaparız da önemli olan o yollarda yürüyecek makineleri yapmaktır… Bakanlığı konuyla ilgili de öteden beri düşüncesinin olduğunu biliyoruz.

Uzun süredir yerli ve milli YHT yapımı konusunda Eskişehir’den ortak aklın gereği talepler olduğu biliniyor…  Yerli ve Milli YHT’nin Eskişehir’de üretilebileceği bu konuda şehrin birikimlerinin yeterli olduğu konusunda ETO Yönetim Kurulu Başkanı Metin Güler, EOSB Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Küpeli, ESO Yönetim Kurulu Başkanı Celalettin Kesikbaş ve diğerlerinin ilk destek verenler arasında olduğunu belirtmekte yarar var. Son olarak İYİ Parti teşkilatları da Eskişehir’in en önemli kurumlarından birisi olan ve raylı sistemler konusundaki tarihi geçmişi ve birikimi ile Yerli ve Milli YHT yapımına göz kırpan TÜLOMSAŞ önünde bir basın açıklaması yaparak  YHT yapımının Eskişehir’e verilmesi yönünde açıklama yaptılar.. İşin aslı ve esası odur ki Eskişehir’in potansiyeli sadece YHT yapımını üstlenmekle bitmez… Eskişehir’in yerli otomobil konusundaki deneyimleri de asla yabana atılamaz… Gerek eğitimli insan gücü, gerekse teknik kapasitemiz, fiziki ve sosyal yapımız buna müsait…

+++

BİRİNİN HAKKINI TESLİM EDELİM…

Yerli ve Milli YHT yapımı konusundaki düşüncelerimizi paylaştık… Ancak birinin hakkını da bu konuda teslim edelim. Tarihe not düşelim. Zaman zaman bu sütunlarda fikirlerini çok önemsediğim, hayatının her dakikasını dolu dolu yaşadığına inandığım Basri Köseler ağabeyin pek çok teknik konuda olduğu gibi YHT konusunda da fikrine başvurulması gereken isimlerden birisi olduğuna inanıyorum.

Her milli meselede gözleri dolan ve ilerleyen yaşına rağmen büyük bir heyecanla kıpır kıpır olan Basri ağabey ile geçtiğimiz yıllarda mekanında bir sohbet yapmıştık… Orada yerli ve milli tren projesinin maketinin görüntülerini de bizimle paylaşmıştı. Yıllarca TÜLOMSAŞ’ta çalışan bazı yüksek okullarda teknik derslerde hocalık yapan Yüksek Makine Mühendisi Basri Ağabey’in hayal dünyasında var olan yerli YHT için umut edelim ki yakın gelecekte daha somut adımlar atılsın.

+++

HAKİKATLE YÜZLEŞME ZAMANI

Dün Eskişehirspor için kritik bir zaman dilimiydi. Sonuçlarını bilmediğim kongre gelişmelerinden sonra bugün nasıl bir güne merhaba diyeceğiz acaba… Eskişehirspor’da yeni yönetim oluşmuş olsa da, kongre salonunda kulüp kapanmasın diye bir liste çıkmış olsa da yani görevi alanlar gerçekler ile yüzleşecekler. Bu yazıyı kongreden bir gün önce kaleme aldığım için sonuçlar ile ilgili bir değerlendirme yapmayacağım… Ancak açıklanan 189 milyon TL’lik borç ve bazı alacaklıların paranın “trink sesini” duydukları anda kulübün tesislerine hücum ettiğini gördüğümüzden bugün Eskişehirspor’da göreve gelenler açısından çok farklı bir zaman dilimi olmayacak… Yani yeni bir gerçekle yüzleşme zamanı bugün… Umut ederim ki Eskişehirspor etrafında olumlu bir rüzgar esmiş olsun… Yoksa emin olun bugün dünden daha zor geçecektir. Zira hakikatler acıdır. Acı da herkesin kaldırabileceği bir yük değildir.