Eskişehir’de 1329 adet “S” plakalı araç (servis aracı” var.

Artırılmak isteniyor.

İstenilen artış sayısı 100… Az değil… Tam aksine oldukça fazla…

Artış için gösterilen bir gerekçe var.

“Eskişehir Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde tahditli ‘S’ plaka sayısının kamu kurum ve kuruluşlarından gelen talepler, korsan taşımacılığın önlenmesi, Eskişehir nüfusu ve öğrenci sayısındaki tahdit kararı alınan 2006 yılından günümüze yaşanan nüfus artış, yeni sanayi, ticaret ve toplu konut alanlarının yapılmış olması nedeniyle” deniliyor.

Gösterilen gerekçe bu…

Gerekçeyi ortaya koyanların inanıp inanmadıklarını bilemiyoruz… İnanıyorlarsa bile kimseyi inandıramıyorlar.

İnanılacak bir yanı yok.

Kentte “yeni servis aracı gereksimi” diye bir şey söz konusu değil.

Var olan servis araçları yetiyor da artıyor bile…

Öyle bir gereksinim olsa, ortaya koyacak olan belli… Servisçiler Odası…

Servisçiler Odası’nın yeni “S” plakalı araç konusunda kamuoyuna yansımış bir talebi yok.

Oda yöneticileri, istenilen artışa karşı açıktan bir şey demiş değiller.

Ancak söylenilenlere bakılırsa “artışa şiddetle karşılar…”

“Kararın kendilerine tebliğ edilmesini bekliyorlar…”

Tebliğden sonra yapacakları belli…

“Olayı yargıya taşıyacaklar…”

Ortaya konulan gerekçe ile ilgili olarak söylenecek daha çok şey var.

Ancak sözü uzatmaya gerek yok.

Uzun sözün kısası ortaya konulan gerekçe için “iler tutar yanı yok” dense olur.

Daha önce de dile getirdik…

Asıl gerekçe başka…

“Kolayca para kazanmak” denilebilir.

Eskişehir piyasasında “S” plakalar, 300-350 Bin Türk Lirası bedelle alıcı bulabiliyorlar.

İhalede ne kadar bedel belirleneceğini bilemiyoruz.

250 Bin TL bedel belirlense “S” plakalar büyük taleple karşılaşır.

Piyasayı bilenler “havada kapışılır” diyorlar.

Adedi 250 Bin TL’den (en düşük fiyat) satılsalar 100 “S” plakanın toplam tutarı ne olur?

25 Milyon TL olur.

Çok para…

Tek kuruşluk maliyeti de yok.

“Taş atıp kol ağrıtmadan kazanılacak” dense yeridir.

Asıl amaç bu…

İstenildiği kadar başka kılıflar sunulsun… Hepsi hikaye…

Daha önce de dile getirdik.

“Kolayca para kazanmak” iyi de “S” plakalı araç sayısında yapılacak artışla Eskişehir trafiği ne hale gelecek?

Sorunun yanıtı belli…

İyiden iyiye “içinden çıkılamaz hale” gelecek.

Olacak olan bu…

Bunu herkesten önce düşünmesi gerekenler belli… Büyükşehir Belediyesi’nin başında bulunanlar.

Kent içi trafiğindeki sorunları çözmekle yükümlüler.

Yükümlülüklerini yerine getirmiyorlar.

Sorunlara karşı en küçük bir çaba harcamıyorlar.

İşin kötüsü “sorunlara çözüm aramak” gibi bir niyetleri yok.

Sorumluluğu sürücülerin üzerine yükleyerek işin içinden sıyrılmaya çalışıyorlar.

“Vurdumduymazlık” olarak nitelendirilebilecek bu yaklaşımları yetmezmiş gibi şimdi bir de sorunları daha da büyütecek işler yapıyorlar.

Neresinden bakılırsa bakılsın yapmak istedikleri işin “olur” denilecek bir yanı bulunmuyor.

Büyükşehir Belediyesi temsilcileri dışında “olur” diyen de yok zaten.

“S plakalı araç sayısında artış kararı” UKOME tarafından alındı.

Resmiyette böyle…

Ancak UKOME üyelerine bakılınca iş değişiyor.

Büyükşehir Belediyesi dışında temsilcisi bulunan kurumlar belli…

Ulaştırma Bölge Müdürlüğü, Muharip Hava Kuvvet Komutanlığı, İl Jandarma Komutanlığı, Karayolları 16. Şube Şefliği, İl Emniyet Müdürlüğü, T.C.D.D. İşletme Müdürlüğü ve Şoförler ve Otomobilciler Odası…

Temsilcilerinin toplam sayısı 7…

Buna karşın Büyükşehir Belediyesi’nin temsilci sayısı ise 11…

Onların yanı sıra birer de Odunpazarı ve Tepebaşı Belediyelerinin temsilcisi var.

UKOME yapısı böyle…

Büyükşehir Belediyesi’nin ciddi bir ağırlığı var.

Onlar ne derse o olur.

Öyle de oluyor zaten…

İtirazların dikkate alındığı falan da yok.

“S plakalı araç sayısında 100 adet artış yapılması” kararı da Büyükşehir Belediyesi temsilcilerinin oyları ile alındı.

Peki, onların dışında artış için “olur” diyen var mı?

Sorunun kesin yanıtını bilemiyoruz.

Ancak söylenilenlere bakılırsa “Belediye temsilcileri dışında evet diyen yok.”

Diğer kurumların temsilcileri artışa karşılar…

Söylenilenler doğru ise “karara muhalefet şerhi koymuş durumdalar.”

Dedik ya… “S plakalı araç sayısındaki artış” Büyükşehir Belediyesi temsilcilerinin eseri…

Aslında onları da fazla suçlamamak gerek… “Emir kulu” sayılırlar.

Kendilerine verilen talimatlar doğrultusunda hareket ediyorlar.

Öyle olmasa, bir başka deyişle de “özgür iradeleri ile karar veriyor” olabilseler bu artışa “evet” derler mi?

Hiç zannetmiyoruz…

Toplantılarda “görüşmeleri kısa kesmeye çalışmaları” boşuna değil…

“Yanlış” olduğu belli olan bir işi savuramıyorlar.

Onun için de hemen “oylama yapalım” diyorlar.

“Emir kulu” oldukları için “masum” sayılabilirler.

“İyi de sorumlu kim” mi?

Kim olacak?

Büyükşehir Belediye Başkanı…