Hasan Polatkan Havalimanı’nın “kim tarafından ve nasıl yapıldığı” tartışma konusu yapılmaya çalışıldı.

Amacı da belli… “İşi başka noktalara çekerek asıl konuyu gündemden düşürmek” denilebilir.

İstenilen olmadı.

“Kim tarafından nasıl yapılmış” olursa olsun, ortada, uluslar arası standartlara sahip bir havalimanı var.

“Yolcu garantili” yaptırılmadığı için Hazine’ye 5 kuruşluk bile yükü yok.

Yükü olmadığı gibi, Eskişehir Teknik Üniversitesi’ne ciddi bir gelir sağlıyor.

Uzun sözün kısası “zararı yok, faydası çok” bir havalimanı…

Havalimanına yapılan uçak seferleri, Ulaştırma Bakanlığı tarafından konulmuş değil…

Ulaştırma Bakanlığı, yıllardır istenmesine karşın tek uçak seferi bile düzenlemiyor.

Uçak seferleri, arz-talep doğrultusunda kendiliğinden oluştu.

Sefer sayısı her yıl biraz daha arttı.

Beraberinde sefer düzenleyen şirket sayısı da 4’e yükseldi.

Bir yıl önce salgın süreci olmasına karşın taşınan yolcu sayısı 100 Bine ulaştı.

Bu yıl daha da artacağı kesindi.

Ne var ki öyle olmayacak.

Hasan Polatkan Havalimanı, önce “yolcu taşımacılığına kapatılmak” istendi.

Oluşan büyük tepki üzerine tamamen kapatılmadı.

Kapatılmamasına kapatılmadı da yapılan öyle uygulamalar var ki inanılır gibi değil…

Sefer sayasının azaltılmasını, şirketlere uygulanan baskıları, fiyat politikasını ve benzeri uygulamaları daha önce dile getirdik.

Yinelemeye gerek yok.

Yolcuları “Eskişehir’den kaçırmak” için gereken ne ise hepsi yapıldı.

Yapılmaya da devam ediyor.

“Eskişehir’den kaçırılmak” istenilen yolcuların yönlendirilmek istendiği yer belli…

Kütahya Altıntaş’taki Zafer Havalimanı…

Ulaştırma Bakanlığı’nın istediği bu…

İstediği olur mu?

Hiç zannetmiyoruz…

Brüksel’de yolculara yönelik bir anket düzenlenmiş…

Ankette yöneltilen soru “Brüksel’den Eskişehir’e mi yoksa Kütahya’ya mı uçmak istersiniz?”

CHP Milletvekili Utku Çakırözer, anket sonuçlarını TBMM kürsüsünden açıkladı.

Yolcuların ezici çoğunluğu, Kütahya’ya değil Eskişehir’e uçmak istiyor.

Aslında yolcuların isteğini belirlemek için anket yapmaya falan gerek yok.

Eskişehir’i tercih edecekleri bilinen bir gerçek…

Tercihlerinde etkili olan faktörler de belli…

Uçak seferlerinden yararlanan yolcuların tamamına yakınını Emirdağlı gurbetçiler oluşturuyor.

Onların büyük bölümünün de Eskişehir’de evi var.

Brüksel-Eskişehir hattındaki uçak seferleri ile kısa sürede ve kolayca evlerine ulaşıyorlar.

Evlerine ulaşmaları bu kadar kolay olduğu için 3-4 günlüğüne bile gelenler oluyor.

Böylesine avantajlara sahipken Eskişehir yerine Kütahya’ya uçmayı neden tercih etsinler?

Elbette ki etmiyorlar.

Onların tercihi çok net olarak belli…

Belli olmasına belli de dikkate alan kim?

Ulaştırma Bakanlığı “illa Kütahya’ya uçacaksınız” diyor.

Aslında tüm yaptıkları boşuna…

Amaçlarına ulaşamazlar.

Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri bilmezler, Emirdağlıların kendileri için yaptığı bir tanımlama var.

“Emirdağlı küstüğü dağın suyunu içmez, odununu yakmaz” denir.

Eskişehir’den kaçırdıkları yolcular, Kütahya Zafer Havalimanı’na gitmezler.

Ücretsiz servis ve benzeri hizmetler sunsalar da olmaz…

İsterlerse ayaklarının altına kırmızı halı sersinler, yine de Eskişehir’e gelen yolcuları Kütahya’ya aktaramazlar.

Yolcu sayısında büyük azalma meydana gelir.

Geriye kalan yolcuların tercih edecekleri başka iller var.

Bazıları İstanbul’a bazıları da Ankara’ya uçar…

Ulaştırma Bakanlığı da “Eskişehir’e büyük haksızlık” yaptığı ile kalır.

İktidar partisi milletvekillerini “mahcup etmiş olması” da işin bir başka yanı…

Sahi onlar ne yapıyorlar ki?

Günlerdir ağızlarını bıçak açmıyor.

Merak etmeye başladık…

Umarız ki, sağlıkları sıhhatleri yerindedir.