Eskişehir’de “S” plakalı araç sayısı 1.329…
Bu sayıya ulaştığı tarih 14 Haziran 2016…
O günden buyana geçen süre daha bir yıl bile olmadı.
Bu sürede “servis taşımacılığı” konusunda bir sıkıntı yaşandı mı?
“Evet” demek olanaksız…
Kamuoyuna yansıyan bir sıkıntı yok.
Ne sanayi kuruluşlarında çalışan işçiler ne de okullarda eğitim gören öğrenciler yollarda kalıyorlar.
Ulaşımları düzenli olarak sağlanıyor.
Öyle olmasa ortalık ayağa kalkardı.
Sıkıntı olmadığı için “S” plakalı araç konusunda talep de yok.
Bu durumda “S” plakalı araç sayısında artış yapmak olacak şey mi?
Elbette ki hayır…
Artışın yaratacağı sorunlar var.
Her şeyden önce kent içi trafiği olumsuz etkiler.
Zaten “içinden çıkılamaz” bir halde bulunan kent içi trafik daha da beter hale gelir.
Daha çok şey söylenebilir.
Sözü uzatmaya gerek yok.
Uzun sözün kısası, “S” plakalı araç sayısındaki artışın “olur” yanı yok.
Ancak, olmayacak iş olduruluyor.
Olduran da belli…
Kararı alan Ulaşım Koordinasyon Merkezi… Kısa adıyla da UKOME…
Öyle olsa da yanlışın sorumluluğunu UKOME’de temsilcisi bulunan tüm kurumlara yüklemek haksızlık olur.
UKOME’nin oluşumu belli…
Çoğunluk, Büyükşehir Belediyesi temsilcilerinde…
“Onlara rağmen” karar alma olanağı yok.
Onlar ne derse o oluyor.
“S” plakalı araç sayısındaki artış da yine onların eseri.
İzledikleri yöntem de oldukça dikkat çekici…
Toplantı öncesinde temsilcilere dağıtılan gündemde “S plakalı araç sayısında artış” diye bir konu yok.
Toplantıda gündemdeki konular görüşülüp karara bağlanır.
“Toplantı sona erdi” zannedilirken, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı “bir de şu konu vardı” diye konuyu görüşmeye açar.
Temsilcilerden itiraz edenler, “bu da nereden çıktı” diyenler olur.
Olmasına olur da boşuna…
“Alt komisyon raporu” okunur.
Rapor da itirazla karşılaşır.
“S plakalı araç konusunda bir sıkıntı yok. Mevcut araçlar gereksinimi karşılıyor. S plakalı araç sayısını artırmak kent içi trafiği olumsuz etkiler” diyenler olur.
Ancak ne dense boşuna…
Büyükşehir Belediyesi temsilcileri “oylama” isterler.
Oylamanın sonucu baştan belli…
“S plakalı servis araç sayısının 100 adet artırılması ve plakaların ihale ile satılması” kararı alınır.
Olayın gelişimi ve karar süreci böyle…
Olmayacak işi olduran da belli…
Karar UKOME tarafından alınmış olsa da sorumlu olan tek kurum var.
O da Büyükşehir Belediyesi…
Kent içi ulaşımında ortaya çıkan sorunlara çözüm üretmekle yükümlü…
Yükümlülüğünü yerine getirmediği ortada… Çok net olarak görülüyor.
Yükümlülüklerine yerine getirmediği gibi çözüm üretme konusunda en küçük bir çaba da harcamıyor.
Başında bulunanların söylemlerine bakılırsa “kent içi ulaşımdaki sorunlara çözüm üretme niyetleri bile yok” demek yanlış olmaz.
Kent içi ulaşımdaki sorunlara karşı sergilenen vurdumduymazlık yetmezmiş gibi şimdi bir de sorunu daha da büyütecek uygulamalara gidiliyor.
Nedeni de belli…
Kolayca para kazanmak…
Daha önce de dile getirdik…
Yeni “S” plakalar büyük taleple karşılaşır. Bedeli de 250 Bin TL’den aşağı olmaz.
O bedelden alıcı bulsalar bile elde edilecek para 25 Milyon TL olur.
Büyükşehir Belediyesi’nin amacı da bu…
Tamam… Gelir elde etmesine söylenecek laf yok.
Ancak gelir elde etmek için yaptığı, yapılacak iş değil…
Son derece yanlış…
Yaratacağı büyük sorunlar var.
“S” plaka satışından elde edilen para harcansa bile çözülemezler.
Dahası, Büyükşehir Belediye Başkanı’nın söylemleri de ortada… Yapılan iş o söylemlere de aykırı.
Kısacası “iler tutar bir yanı yok” bu işin…
Uygulamaya konulmaması gerekir.
Yapılması gereken belli de yapılır mı?
“Evet” demek çok zor…
Ancak umarız ki yapılır.
Yanlış, yapanlar tarafından düzeltilmese de seyirci kalınamaz.
Nasıl bir yol bulunur bilemiyoruz… Büyük sorunlar yaratacak yanlış şu veya bu yolla da olsa uygulanmadan düzeltilmeli.
“Yanlış hesap Bağdat’tan döner” denir ya… Bu yanlış hesap da bir yerlerden dönmeli…