Normalleşme süreci devam ediyor.
Yüksek Hızlı Tren seferleri başladı.
İlk seferin yapıldığı hat, Ankara-İstanbul hattı…
Eskişehir’den geçiyor.
Ancak YHT Eskişehir’de durmadı.
Nedeni ne olabilir?
Bilemiyoruz…
“Yolcu yok” denilebilir.
Doğrudur, yolcu yok.
Olamazdı da zaten…
Bilet satışı yapılmadı ki yolcu olsun…
Onun için yolcu olmaması gibi bir neden olamaz.
Bir başka neden olmalı…
Merak etmemek elde değil...
Merak edenler arasında Cumhuriyet Halk Partisi Milletvekili Jale Nur Süllü de var.
Bu konuda yaşadığı deneyim oldukça ilginç…
Eskişehir’den İstanbul’a gidiş için YHT bileti almak ister.
Ancak sistem kendisine “böyle bir sefer yok” karşılığını verir.
Bu karşılık üzerine TCDD Müşteri Hizmetleri’ni arayarak bilgi almak ister.
“YHT seferlerinde Eskişehir’in devre dışı bırakılması” konusunda kendisine verilen bir bilgi yok.
Ancak “Eskişehir’den İstanbul’a gidebilmesi” konusunda kendisine yapılan bir öneri var.
“Eskişehir’den Ankara’ya YHT seferi var. Trenle Ankara’ya gelin, burada aktarma yaparak İstanbul’a gidin…”
Yapılan öneri bu…
Şaşırmamak olanaksız…
Ankara’dan İstanbul’a giden trene, Eskişehir’den geçtiği halde binemeyeceksiniz… O trene binmek için Ankara’ya gideceksiniz… Ankara’dan bindiğiniz trenle Eskişehir’den geçerek İstanbul’a gideceksiniz…
Hani, kulağı eli enseden dolaştırarak tutmaya çalışmak gibi bir şey…
Bir tanıdık falan yapsa “şaka yapıyor” zannedilebilir.
Öneriyi yapan TCDD Halkla İlişkiler birimi…
Şaka yapacak konumda değiller.
Elbette ki, yaptıkları öneri şaka değil…
Ancak aklı başında bir insan için ciddiye alınacak bir yanı da yok.
Jale Nur Süllü de ciddiye alacak değildi ya…
Yanıt alamadığı soruyu Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’na yöneltir.
“-Ankara-İstanbul hattında seferlere başlayan YHT neden Eskişehir’de durmuyor?
-Eskişehir-İstanbul hattı ne zaman devreye girecek ve bilet satışları ne zaman başlayacak?”
Yöneltilen iki soru…
Konuyu aydınlatmak için yeterli…
“Kazık” falan değiller…
Anında yanıtlanırlar.
Bakalım ne zaman yanıtlanacaklar.
Dün yapılan ilk sefer…
Onun için Eskişehir’in devre dışı bırakılması “büyütülecek bir olay” gibi görülmeyebilir ama…
“Ama” sı var işte…
Eskişehir, “demiryolu ve demiryolcular kenti” olarak da tanınır.
Bu boşuna değil elbette ki…
Cer Atölyesi ve ELMS ile demiryolu taşımacılığının gelişmesinde önemli bir payı var.
Aynı zamanda ülke demiryolu ağının kesişme noktasında yer alıyor.
Bunun külfetleri var.
Eskişehirliler yıllardır katlanıyorlar.
Tüm bunlara karşın Eskişehir çoğu zaman görmezden geliniyor.
Katlanılan onca külfetin yanı sıra bir de haksızlıklarla karşı karşıya kalıyor.
Yine öyle olabilir.
Onun için işi baştan sıkı tutmak şart…
Bunu yapması gerekler de belli…
Eskişehir milletvekilleri…
Umarız ki, gerekeni yaparlar da Eskişehir yine haksızlığa uğramaz…