“Eskişehir’in en büyük sorunu nedir” sorusu yöneltilse, alınacak yanıt tartışmasız “trafik” olur.
Olduğunda da “yanlış yanıt” olmaz…
Eskişehir’in değişik sorunları var.
Sıralansalar uzunca bir liste oluşur.
Ancak listenin başında kesinlikle “kent içi trafik” olur.
Hali ortada…
“İçinden çıkılmaz halde” dense olur.
Bu büyük sorun “yeni ortaya çıkmış” değil…
Yıllardır var.
Trafik altyapısının yükü sürekli olarak artıyor.
Buna karşın trafik alt yapısını güçlendirmek için en küçük bir çaba harcanmıyor.
Doğal olarak trafik alt yapısı sürekli ağırlaşan yükü kaldıramıyor.
Kaldıramaz da zaten…
Onun içindir ki, trafikteki sorun her geçen gün büyüyerek varlığını sürdürüyor.
Bunu görmemek olanaksız…
Eskişehir’de yaşayan herkes görüyor, sıkıntısını çekiyor.
Seyirci kalınması olacak şey değil…
Soruna acil çözüm üretmek ve hiç vakit kaybetmeden uygulamaya koymak gerek…
Bu konuda yetki ve sorumluluk sahibi olanlar belli…
Elbette ki, Büyükşehir Belediyesi…
Başında “istikrarlı” bir yönetim var.
Kent yönetiminde geride bıraktıkları süre 20 yıldan daha fazla…
Oldukça uzun bir süre…
Bu sürede elbette ki yapılanlar var.
Ancak aralarında “kent içi trafiği rahatlatmaya yönelik” olanı bulmak çok zor.
Koca kentin “ulaşım master planı” bile yok.
Dillerden düşürülmediği dönemler oldu.
“Yapılacak”, “yapılıyor” ve benzeri laflar edildi.
Ancak hepsi edildikleri ile kaldı.
Bugüne kadar geçen onca yılda yapılmadı.
Bugünden sonra yapılacağa da pek benzemiyor.
Kent içi trafik sorunu çözümsüzlüğe bırakılmış durumda…
İşin kötüsü, kenti yönetenler “çözüm bulunabilir” inancına sahip değiller…
Çak sıkıştıklarında “Trafik sorunu olmayan şehir mi var? Her şehirde trafik sorunu yaşanıyor. Gökten melekler inse bile bu sorunu çözemezler” deyip işin içinden sıyrılmaya çalışıyorlar.
Böylesi bir inançsızlık varken sorun çözülür mü?
Elbette ki çözülmez…
Bugüne kadar çözüm yolunda en küçük adım atılmamış olması boşuna değil…
BİR ÖNERİ
Büyükşehir Belediyesi’nin başında bulunanlar trafik sorunu için kafa yormuyorlar.
Onlar kafa yormasa da kafa yoranlar oluyor.
Adalet ve Kalkınma Partisi Çevre ve Şehircilik Başkanı Cevahir Manas da kafa yormuş.
Yaptığı bir öneri var.
“Yaşar Kemal Caddesi şehrin gelişme bölgesindeki 71 Evler, Emek, Vadişehir ve Ihlamurkent’in güney bölümünden geçen, bu mahalleler ile Çevreyolu ve Seyitgazi yolunu birbirine bağlamak suretiyle şehrin trafik sorununa yüzde yüz katkı sağlayacak bir güzergâhtır. Seyitgazi yolu ve Çevreyolu arasındaki bu bağlantı trafik sıkışıklığını özellikle güney akstan alternatif bir güzergâh ile hızlı ve etkili bir çözüm olacağı açıktır” diyor.
Önerisi böyle…
“Elin tersi ile itilecek bir öneri” değil…
İçinden çıkılmaz halde bulunan trafik için “kesin çözüm” olmaz elbette ki…
Ancak önemli ölçüde rahatlama sağlayabilir.
Yaşama geçirilmesi de çok zor değil…
Kolayca yaşama geçirilebilir.
Yeter ki istensin…
Peki, istenir mi?
Bir başka deyişle de yapılan öneri dikkate alınır mı?
Bugüne kadar sergilenen tavırlara bakıldığında soruya olumlu yanıt vermek olanaksız…
Her zaman olduğu gibi yine duymazdan, görmezden gelinir.
Olacak olan bu…
Keşke yanılsak…
Çoğu konuda olduğu gibi bu konuda da yanılmayı çok istiyoruz…