Bir şey anlatacağım.

Şimdi normalde biri çıkıp da “Rüyamda şunu gördüm” dese insan en fazla “Hayır olsun” der geçer.

Hele ben rüya dinlemekten nefret ederim.

Anlatırlar ya uzun uzun…

Uzun bir tünele girdim, birisi beni karşılıyordu falan filan diye başlayan…

Ay anlatırken bile fenalık bastı!

Şimdi de ben anlatacağım ama sıkmadan…

Ama benim gördüğüm rüya öyle sıradan bir rüya değildi.

Bildiğin haber değeri vardı!

Bakın, vallahi makara yapmıyorum.

Dün akşam erkenden yatmışım.

Ne dedikodu dinledim, ne de gece yarısı haber izledim.

Kafam tertemiz...

Sonra rüyamda bir şey duyuyorum.

Öyle böyle değil.

Son dakika gelişmesi gibi...

Yemin ederim böyle!

Ben duymuşum ki AK Parti İl Başkanı Gürhan Albayrak milletvekili olmuş.

Şimdi burada önemli olan şu…

Nasıl olmuş?

Kim yapmış?

Ne zaman olmuş?

Hangi süreç işlemiş?

Seçim mi yapılmış?

Hiçbirini bilmiyorum.

Rüya bu kadar.

Kısa.

Net.

Öz.

Ama etkisi büyük.

Rüyada bunu öğreniyorum ve büyük bir gazetecilik refleksiyle etrafa haber vermeye başlıyorum.

Gazeteci arkadaşlara dönüp diyorum ki:

Biliyor musunuz? Gürhan Albayrak'ı milletvekili yapmışlar.”

Bir sessizlik...

Kimsenin haberi yok.

Herkes bana bakıyor.

Ben kendimden eminim.

Çünkü sonuçta kaynağım sağlam.

Kaynağım bilinçaltım.

Şimdi bazıları diyecek ki:

“Bir rüyanın da haber değeri olur mu?”

Normal şartlarda olmaz.

O yüzden tarihi not düşmek istedim.

Belki yıllar sonra bu yazı açılıp okunacak.

Belki de biri çıkıp diyecek ki:

“Kadın yıllar önce görmüş.”

Belki de kimse hiçbir şey demeyecek.

O da ihtimal dahilinde.

Benim burada herhangi bir yönlendirme çabam yok.

Ne Gürhan Başkanı vekil yapmaya çalışıyorum ne de rüyaları siyaset kurumuna dahil etmeye çalışıyorum.

Sadece gördüğümü yazıyorum.

Gazetecilikte kaynak önemlidir.

Benim kaynağım da o geceki uykum.

Şimdi bakalım süreç nasıl ilerleyecek...

Belki Gürhan Başkan bir sabah uyanacak ve benim gördüğüm rüyaya gülecek.

Belki de ben bir gün uyanacağım ve rüyamın gerçekleştiğini göreceğim.

İki ihtimal de masada.

Ama şunu söyleyeyim...

Eğer bu rüya çıkarsa beni ermişler listesine yazın.

Köşe yazarlığını bırakırım, yorumculuğu bırakırım, doğrudan rüya yorumcusu olurum.

Yok, eğer çıkmazsa...

O zaman da hep birlikte eski ve güvenilir teselliye sığınırız:

"Rüyalar tersine çıkar."

Kısacası...

Ben görevimi yaptım.

Gördüğüm rüyayı kamuoyuyla paylaştım.

Artık top zamanda…

Ben notumu düştüm.

Yarın ne olur bilmiyorum.

Ama bir gün Gürhan Albayrak milletvekili olursa sakın dönüp bana:

"Bunu nereden biliyordun?" diye sormayın.

Çünkü ben bilmiyordum.

Ben sadece uyuyordum.