Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi Başhekimi, Sayın Dr. Soner Yılmaz’ın, Balıkesir Edremit’e tayinini isteyerek, görevinden ayrılmasından sonra, Başhekimliğe, yıllardır Başhekim Yardımcısı olarak çalışan, Sayın Dt. Kadir Gördeli atandı.
Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi’ne özlenen ve beklenen liyakatli atama, tüm kurum/kuruluşlarımıza, örnek teşkil etmelidir. Çünkü Liyakat, adaletin gereği olarak, kamu yönetiminde, dikkate alınması gereken en önemli haktır.
Bir işin, liyakatli kimselere tevdi edilmesi, haksızlıkların giderilmesini sağlamakla birlikte, görevin önemini ve göreve verilen ehemmiyeti de göstermektedir.
Pazartesi günü ziyaret ettiğimiz, Sayın Dt. GÖRDELİ’ nin çalışmalarını yıllardır yakından izliyoruz. Çalışanlar ve hastalarla ile İyi İletişim Kurar. Vizyonlu ve İstikrarlı, yol göstericidir. Çalışanlarıma karşı eşit ve tarafsızdır. İcraatı ile de örnektir.
Bir yöneticide sahip olması gereken, bilgi, deneyim, önsezi, yetki ve sorumluluk trafiğini doğru yönlendirme ve denetleme, başarı ve başarısızlıkları paylaşabilme, ekibini eğitebilme gibi, meziyetlere de sahiptir.
Sayın GÖRDELİ, yaşantısı, davranışı, düşünceleri, fikirleri ve icraatı ile de örnektir. Milli menfaatleri ve milli bekayı her şeyin üstünde tutar. Yaşantısı, davranışı, düşünceleri, fikirleri ve icraatı ile de örnektir.
Ayrıca yıllardır da Eskişehir’de, hastaneleri fonksiyonel olarak bir performans sınıflandırılmasına tabi tutar, diğer hastanelerle mukayese ederim. Sayın GÖRDELİ’ nin de yıllardır görev yaptığı İlimizdeki Ağız ve Diş Hastanesi, ISO 9001:2000 ve diğer kalite belgeleri, imkan, hijyen ve hizmet açısından, bariz üstünlüğü ile dikkat çeker.
Eskişehir, AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI HASTANESİ ile şanslı iller arasındadır. Hastanede hizmetler nitelikli, randevular günlük. Kuyruk yok. İşlemler çok kolay. Hastalarla ilgili tanı, teşhis ve tedavide zaman yeterli. Doktorların ve personelin hastaya karşı tutumları arzu edilen boyuttadır. Hizmete yönelik, bir rekabet ortamı var. Bu gelişme, kurumda dinamizmi ve performansı da artırıyor.
Hastane, yeniden, reorganize edildi. Kalite de, hasta perspektifi, memnuniyet ve beklentileri en önemli belirleyicidir. İzlediğimiz kadarıyla da daha yüksek kalitede sağlık hizmeti üretmek ve sunmak için, ciddi bir caba var. Özellikle de doktor ve hemşirelerin tavır ve davranışları, işlerin aksamaması, belli bir hiyerarşi ve standart içinde yapılması, personelin tecrübe sahibi olması, hastalar güven veriyor.
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI HASTANESİ’ nde çalışan doktorlar, görevinin bilincindedir. Çünkü “HEKİMLİK", kutsal, onurlu ve itibarlı bir meslektir. Her doktor, bilgi, beceri ve tıp teknolojisini, her türlü imkânsızlığa ve engele rağmen, hastalara gerçek anlamda yardımcı olabilmek için kullanır. Her doktor görevini, en iyi şekilde yapar. Çünkü hata yapmak gibi bir lüksü de yoktur.
Eskişehir Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi, “Tedarik Zinciri” çalışmaları, diğer hastaneler, örnek teşkil edecek niteliktedir. Dikkat ettik. Bu alandaki çalışmalar, bir plan dâhilinde yapılmakta, malzemelerin satın alınması, depolanması, kullanım noktasına dağıtılması ve kullanım sonundaki atıkların değerlendirilmesi ile tüm bu aşamalarda kalite de ön planda tutuluyor.
Kurumun, temin ettiği malzeme ve hizmetler arasında demirbaş malzemeler, tıbbi cihazlar, tıbbi sarf ve kimyasal malzemeleri, ilaç ve serumlar, büro ve kırtasiye malzemeleri, mefruşat ve giyim, teknik bakım ve onarım, temizlik ve benzerleri sürekli, kalıcı ve sonuç alıcı bir şekilde, çalışanların ve hastaların hizmetine sunuluyor.
Eskişehir Ağız ve Diş hastanesi’ de, personel, kendisi ile rekabet ediyor. Hastanede, kaliteye, hasta perspektifinden bakılıyor. Hasta ve yakınlarının, memnuniyeti, hizmette, kalitenin önemli belirleyicisi olarak görülüyor.
Ağız ve Diş Hastanesi, başarılı çalışmaları yanın da ödülleri ile de dikkat çekiyor. Türkiye’de, ilk kez geliştirilen, “BARKODLU PROTEZ TAKİP SİSTEMİ”, ile Antalya’da yapılan, VI. Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi’nde, iyi uygulama örneği olarak seçilmişti.
HIMSS Türkiye iş birliğinde, yürütülen, dijital hastane değerlendirme çalışmaları kapsamında, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezine yerinde değerlendirme ziyareti yapıldı. Yapılan değerlendirmede, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi, Avrupa’da da az sayıdaki O-EMRAM Seviye 6 hastanesi arasına girmeyi başardı ve Dijital Hastane (O-EMRAM) belgesi almaya hak kazandı.
Eskişehir’ de, Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlar içinde ilk, Türkiye’de 5’inci hastane olarak; veri güvenliğinin üst seviyede olduğu, Karar Destek Sistemleri ile işleyişe katkı sağlayarak, dijital görüntülerin e-nabıza aktarılması ile hastaların, her yerden radyografik görüntülerine ulaşmasını sağlayarak, Ağız ve Diş Sağlığı hastanesi bu belgeyi almaya hakketti.
Ağız ve Diş Sağılığı Merkezi, Sağlık Bakanlığı, bünyesinde yer alan kurum, Eskişehir’in, nitelikle sağlık hizmeti veren kurumu haline geldi. Kurum, altyapıyı tamamladı, kaliteyi, belirlemede, hasta memnuniyetini ön planda tuttu. Bu başarılı çalışmalarının, mükafatını da ISO 9001-2000 Kalite Belgesi alarak gördü.
Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığı tarafından, 30 Ocak 2020 tarihinde, Eskişehir Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi’nin, Sağlık Hizmet Kalite Standartları kapsamında değerlendirmesinde Sağlıkta Kalite Standartlarının, kurumum uygulama boyutunun değerlendirmesinin sonucunda, 100 tam puan aldı. Sağlık sektörü ve Eskişehir’ in de gururu oldu.
AĞIZ ve DİŞ SAĞLIĞI HASTANESİ, hasta memnuniyetini ve koruyucu tedaviyi ön planda tutar. Bilimsel ve etik kurallara uyar. Ekip ruhu içerisinde, kaliteli, ağız ve diş sağlığı hizmeti sunar. Çağdaş bilgi ve teknolojiyi kullanarak, küresel standartlara uygun, sürekli gelişmeyi hedefleyen, güvenilir ve tercih edilen bir kurumdur.
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI HASTANESİ ’ndeki liyakatli atama diğer kurum/kuruluşlara, örnek teşkil ederken, sağlıkta ve hizmette, kaliteye süreklilik kazandıracak, Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi, Eskişehir’ in, gözde sağlık kuruluşu olmaya devam edecektir.
Baştabip Sayın Kadir GÖRDELİ ve ekibini kutluyor, başarılar diliyoruz