Eskişehir Valisi Hüseyin Aksoy, AK Parti Eskişehir Milletvekilleri Fatih Dönmez ile Nebi Hatipoğlu, AK Parti Eskişehir İl Başkanı Gürhan Albayrak, Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, Eskişehir Ticaret Odası Başkanı Metin Güler, TEİ Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Akşit ve ESTÜ Rektörü Prof. Dr. Adnan Özcan’dan oluşan heyet,  THY Yönetim Kurulu Başkanı Prof Dr. Ahmet Bolat ve THY Genel Müdür Yardımcısı Levent Konukçu’yu ziyaret ettiler.

                                                          ***

Ziyaretin ardından heyetteki bazı isimlerin, benzer temalı açıklamalarına tanık olduk.

Şöyle ki:

Ziyarette, şehrimize yapılacak yeni havacılık yatırımları üzerine önemli değerlendirmelerde bulunmuşlar…

Hedefleri, güçlü iş birlikleri ve yenilikçi projelerle şehrimizi gökyüzüne taşımak, köklü havacılık geçmişimize dayanarak geleceğin pilotlarını yetiştirmekmiş…

‘Eskişehir-Brüksel seferleriyle ilgili olarak’ Hasan Polatkan Havalimanı’na seferlerin artırılması için THY çalışmalarına hız verecekmiş…

Eskişehir, havacılıkta lider şehir olacakmış…

                                                      ***

Evet efendim; muktedirlerimizin bu sözleri, ilk anda kulağa oldukça hoş gelebilir. Lakin mevcut tabloyu da göz ardı etmemek gerekir.

Konuya geçmeden önce bir anekdotu hatırlatmakta fayda var:

Afyon merkez nüfusu 319 bin, Kütahya merkez nüfusu ise 277 bin kişi. Bu şehirler son derece modern ve iç hat seferlerine de hizmet veren Zafer Havalimanı’na sahipler.

Bayburt’un merkez nüfusu 70 bin, Gümüşhane’nin merkez nüfusu ise 54 bin kişi ve bu iki şehre hizmet verecek olan 2 milyon yolcu kapasiteli havalimanı tamamlanmak üzere…

Rize merkez nüfusu 150 bin kişi, Artvin merkez nüfusu ise 34 bin kişi. Rize-Artvin Havalimanı, 3 bin metrelik pisti, yıllık 3 milyon yolcu kapasiteli terminali, destek üniteleri ve diğer birimleri ile muhteşem bir havalimanı olmanın yanı sıra dünyada denize dolgu yapılarak inşa edilen 5. havalimanı durumunda.

Sonuç olarak; Türkiye’de yapımı devam edenler hariç 58 tane modern sivil havalimanı bulunuyor.

                                                   ***

O halde muktedirlerimize sormamız gerekiyor:

Madem havacılıkta önde gelen şehirlerden biriyiz; Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı’na yıllardır neden tek bir çivi bile çakılmadı?

Üstelik mevcuttaki iç hat seferleri kaldırılarak, uçuşlar sadece Brüksel seferleriyle sınırlandırılmadı mı?

Bu da yetmezmiş gibi; kısa bir süre önce yolcu garantili Zafer Havalimanı’nın desteklenmesi adına, Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı kapatılmanın eşiğinden dönmedi mi?

Bir avuç gazeteci ile siyasetçinin konunun peşini bırakmaması ve Eskişehir halkının duruma büyük tepki göstermesi neticesinde, bu yanlış karardan zoraki geri adım atılmadı mı?

Ve en önemlisi de Eskişehirlilerin, Hasan Polatkan Havalimanı’ndan tarifeli iç hat seferlerinin başlaması yönündeki çağrılarına yıllar yılı kulak tıkanmadı mı?

Gelin görün ki tüm bunlara rağmen Eskişehir, havacılıkta lider şehir olacakmış.

Ne diyelim?

Liderlikten geçtik de küme düşmeyelim yeter efendim.

Yorum sizlerin.

Bendeniz yarın yine buradayım.

Beklerim efendim…

GÜNÜN SÖZÜ:

Bir hayal, sihir yoluyla gerçeğe dönüşmez; ter, kararlılık ve sıkı çalışma gerektirir.

-       Colin Powell