4. Uluslararası Odunpazarı 3D Gençlik Festivali’ne katılmak için Eskişehir’e gelen CHP PM Üyesi ve Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Tanal, Eskişehir’in kronikleşen sorunu olan ve yıllardır yapılması beklenen çevre yolunu gündeme getirmek amacıyla bir dakika boyunca “Eskişehir’de çevre yolu neden yok?” dedi.
***
Bu mizah kokan tepkinin hemen ardından ise AK Parti Eskişehir İl Başkanı Gürhan Albayrak, sosyal medyadan paylaştığı kısa video ile ‘Eskişehir’de neden çevre yolu yok’ şeklinde açıklamada bulunan CHP Milletvekili Mahmut Tanal ve beraberindekilere tiye alır şekilde göndermede bulundu.
Albayrak söz konusu videolu paylaşımında, geçmiş dönem Maliye Bakanı rahmetli Kemal Unakıtan zamanında şehre kazandırılan 12 adet köprülü kavşak görsellerine yer verirken, CHP'li belediyeler tarafından 25 yıldır Eskişehir trafiğini rahatlatacak 1 tane dahi alt geçit ve kavşak yapılmadığını belirtti.
Albayrak’ın usta tiyatrocu ve sinema sanatçısı Çetin Tekindor’un repliğini de kullandığı ve son dönemin en klâs yanıtlarından biri olan bu videoyu izlememiş olanlar varsa, Albayrak’ın sosyal medya hesabından ya da Şehir Gazetesi’nin dijital platformlarından izlemelerini tavsiye ederim.
***
Şimdi gelelim taraflar arasında yaşanan atışmaya.
Açık konuşmak gerekirse CHP PM Üyesi ve Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Tanal, bir dakika boyunca durmaksızın “Eskişehir’de çevre yolu neden yok?” diyerek yaptığı protesto ile büyük ses getirdi.
Öyle ki CHP Eskişehir milletvekillerinin bugüne kadar çevre yolu konusunda vermiş oldukları tepkilerin tamamını toplasanız, yine de Sayın Tanal’ın bu bir dakikalık protestosu kadar etkili olmadığı kesin.
Diğer yandan AK Parti İl Başkanı Gürhan Albayrak ise AK Parti’nin Eskişehir’e kazandırdığı çevre yolu ile 12 adet köprülü kavşağı fevkalade güzel işleyerek ve CHP’li belediyelerin 25 yıldır trafik konusundaki ihmalkârlığını da vurgulayarak siyasetteki ustalığını bir kez daha gözler önüne serdi.
***
Ne var ki şu gerçeği de kabul etmek gerekiyor:
AK Parti Kemal Unakıtan döneminde, çevre yoluna yaptığı batçıklarla ve yolu üç şeride çıkararak şehir adına çok önemli bir hizmeti gerçekleştirdi.
Lakin aradan da 15 yıl geçti.
Yapılan bu yol, zamanla şehir içi bağlantı yolu haline gelirken şehirler arası araç trafiğinin de artmasıyla çevre yolu vasfını yitirdi.
***
Yeri gelmişken şu anekdotu da hatırlatmakta fayda var:
Pek çok kişi çevre yollarını, sadece trafik sıkışıklığını azaltan bir unsur olarak görse de aslında şehir adına daha pek çok faydası var.
Yol güvenliği, daha düşük emisyon ve şehrin hava kalitesinin iyileşmesi, toplu taşıma sistemleri için koridor görevi görmesi, yapılaşma açısından planlı bir büyümeyi teşvik etmesi, arazi kullanım verimliliği, ticari ve endüstriyel alanlara erişimin iyileştirilmesi, çevresindeki bölgelerde yatırımı teşvik ederek ekonomik büyümeyi canlandırması gibi daha pek çok avantajları da beraberinde getiriyor.
***
O yüzden diyoruz ki Eskişehir’in yeni bir çevre yoluna ihtiyacı var.
Yoksa şehrin bir çevre yolu var elbette. Ancak sadece kâğıt üzerinde…
Ve iktidar partisinin kurmayları, mevcutta olanı bir çevre yolu olarak değerlendiriyorlarsa işte o zaman vay halimize…
Yorum sizlerin.
Bendeniz yarın yine buradayım.
Beklerim efendim…
GÜNÜN SÖZÜ:
Öldükten sonra unutulmak istemiyorsanız, ya okunmaya değer bir kitap yazın ya da yazılmaya değer işler başarın.
- Benjamin Franklin