Depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkılan, Zübeyde Hanım Anaokulunun yeniden yapımı tamamladı. 71 Evler Mahallesi’nde yapılan okulun açılışına Eskişehir Valimiz Sayın Hüseyin AKSOY,”Okul öncesi eğitimi önemsiyoruz. Özellikle beş yaş grubunda yüzde yüz okullaşma hedefiyle yola çıktık ve ihtiyaç duyulan her noktada yeni okulların yapımı konusunda gayretle çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

Sayın Aksoy’ un, okul öncesi eğitim okullaşma oranını yüzde yüze ulaştıracakları müjdesi, Valilerimizden Sayın Nuri Oktan’ın, görev aldığı Siirt, Adapazarı, Trabzon ve Şanlıurfa’ da, okul öncesi eğitimdeki başarısını hatırlattı.

Sayın OKUTAN, Okul Öncesi Eğitimde, bütün mazeretleri, geçersiz kılacak bir çalışma yaparak, görev aldığı her ilde, bir yıl gibi kısa süre içinde, Okul Öncesi Eğitim alanında, okullaşma oranlarını %90’ların üstüne çıkarmıştı.

Sayın Okutan’ın, icraatı, projeleri, özellikle de "Okul Öncesi Eğitim" alanındaki başarısı, ülkemizdeki valiler tarafından örnek alındı mı bilinmez ama icraatı, projeleri, en önemlisi de, “Okul Öncesi Eğitim “deki başarısı, Milli Eğitim Bakanlığı’na, Valilere, bürokratlara ve halkımıza, örnek teşkil edecek nitelikteydi.

O yıllarda, okul öncesi eğitim okullaşma oranı yüzde 30’u geçmezken, eğitim altyapısı yok denecek kadar az Siirt’ te ve deprem felaketinin yaralarını hala sarmakla meşgul, Sakarya ilinde bile, hem de 1.5 yıl gibi kısa sürede, okul öncesi eğitimde, okullaşma oranını yüzde 90’ ların üstüne çıkardı.

Eskişehir’de Organize Sanayi Bölgesi’nde (EOSB) inşa edilen Yaşam Parkı projesi kapsamında hayata geçirilen, diğer OSB’lere de örnek olacak olan Özel Frigya Çocukları Anaokulunun açılışı da törenle gerçekleştirildi.

Açılışta konuşan Eskişehir OSB Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Nadir Küpeli, “Yaşam Parkı içerisinde yer alan, 240 öğrenci kapasiteli ve 12 sınıftan oluşan Özel Frigya Çocukları Anaokulunun açılışını büyük bir gururla gerçekleştiriyoruz. Bu okul, yalnızca fiziki bir yapı değil; çağdaş ve yenilikçi eğitim anlayışıyla Türkiye’ye örnek olacak bir vizyonun ürünüdür” dedi.

Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürü Sinan Aydın, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde açılan yeni okul öncesi eğitim kurumunun açılış töreninde yaptığı konuşmada, , “İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı kurumlarda okul öncesi okullaşma oranları Türkiye ortalamasının yaklaşık 4 puan üzerindedir. 3 yaş grubunda %58, 4 yaşta %70 ve 5 yaşta %88 okullaşma oranlarına ulaşmış durumdayız. Bu oranlar bizler için büyük bir motivasyon kaynağıdır” dedi.

EOSB’ nin Özel Frigya Anaokulu, tam kapasiteye ulaşıldığında 45 kişilik bir ekip görev yapacak. Okul, 3-6 yaş aralığındaki çocuklara yönelik eğitim hizmeti sunarak sanayide çalışan ebeveynlerin çocuklarına kaliteli, güvenli ve ilham verici bir ortam sağlamayı hedefliyor.

Okul Öncesi Eğitim, insan yaşamında önemli bir yeri vardır. Çünkü çocukların, zihinsel, duygusal, sosyal, bedensel gelişiminin %70’i 0-6 yaş arasında tamamlanmaktadır. İnsan yaşamında, 0-6 yaş dönemi, çocuğun öğrenmesinin en yoğun olduğu, temel alışkanlıklarının, zihinsel yeteneklerinin en hızlı geliştiği ve biçimlendiği dönemdir. Bu süre içerisinde kazanılan davranış biçimleri, tüm yaşam boyunca devam etmektedir.

Okul Öncesi Eğitim, çocuğun var olan yeteneklerini görünür kılar ve daha da gelişmesine katkıda bulunur. Toplumda, başarı için olmazsa olmaz unsurlar olan, paylaşmayı, dayanışmayı, sosyalleşmeyi ve birlikte çalışmayı öğretir. Öğrenmeye ilgi uyandırır. Çocukların, bu yaşlarda, sağlıklı gelişmesine katkıda bulunur.

Okul Öncesi Eğitim, eğitimin sağlam temeller üzerine kurulmasında ve insanların ileri yaşlarda, başarılı olmasında payı büyüktür. Bu bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Anaokulu ortamı, çocuk için, dünyaya açılan yepyeni bir penceredir.

Okul Öncesi Eğitim, çocuklarımızın, dilini doğru, yanlışsız ve güzel konuşmasını öğretir. Toplumu, çevreyi, evreni ve insan davranışlarını tanımasını sağlar. Nesneleri, eşya ve varlıkları, temel bir takım becerileri, davranışları, olumlulukları ve olumsuzlukları öğretir. Çocuk, kendi yaşıtları ile birlikte olmasını sağlar. Karşılıklı olarak saygı, sevgi, paylaşma, iş bölümü ve sorumluluk duygularının gelişmesini, hatta alışkanlık haline gelmesini sağlar.

Okul Öncesi Eğitim, 0-6 yaş arası, çocuklarımızın, “duygusal”, “zihinsel” ve “bedensel” gelişimini tamamladığı dönemdir. Yine 0-6 yaş arası çocuklarımızın, öğrenmelerinin en yoğun olduğu, temel alışkanlıklarının, zihinsel ve duygusal yeteneklerinin hızla geliştiği ve biçimlediği dönemdir. Ayrıca dünyada, bireylerin yetiştirilmesinde, en önemli dönemin, 0-6 yaş arasında olduğunu, bilim adamları ve çağdaş eğitim kabul etmiştir.

Okul Öncesi Eğitim,aynı zamanda kuralları, en etkili bir biçimde öğretebilen bir kurumdur. Çocuk, yaşıtlarıyla ilişkiye girerek birlikte yaşamayı, yemek
yemeyi, uyumayı ve oynamayı öğrenir. Böylece başkalarının özgürlüğünden haberdar olur, “Ben” ve “başkası” kavramlarının bilincine vararak, işbirliği duygusunu geliştirir.

Okul Öncesi Eğitim, çocuğun kendine güveni geliştirir, kendini idare etmeyi bağımsız olmayı öğretir. Girişimci, üretici, İlkokula uyumunu sağlayacak yetenekleri geliştirir. Problem çözücü olmayı öğrenir. Kendi kişiliğini ve vücudunu tanır. Gurup içine katılması, sağlıklı ilişkiler kurması, kültürel değerlerine sahip çıkması, sosyalleşmesi gibi olgular da bu yaşta gelişir.